Gå til innhold

Flere som sliter med nakken og vondt i hode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir bare værre og værre. Våkner opp med sikkerlig hodepine. Og er kjempe stiv i nakken. Går til manuell terapeut for bekkenet. Og han masserer nakken også. Hjelper litt de første dagene, men så er det like ille igjen. Hadde ikke det med førstemann. Er 19 uker på vei så dette blir ett langt svangerskap hvis jeg skal slite med det helt ut. Er det vanlig å ha sånne plager i svangerskapet.? Sliter ikke med det ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det til vanlig også.

Faktisk så blir plagene noe mindre når jeg er gravid. Ble det sist, og kjennes slik ut denne gangen også.

Det er ikke noe godt.

Har så vondt i skuldre og nakke noen ganger at jeg vil finne saga og bare sage av. Hadde vært en lettelse.

Jeg går til sportsmassasje en gang hver 6 uke nå. (oftere før), og det er det som har hjulpet meg mest.

Skrevet

ja både jeg og mannen er ofte plaget med det desverre... det er grusomt når det er på det verste...

Jeg er mye plaget med det ellers også, så det er lurt å ta seg en tur til

kiropraktor :)

Skrevet

hør om han kan manipulere nakken din også, det hjelper for min del..

holdningen kan forandre seg litt når man blir gravid, man føler seg tyngre forran og kompenserer ved å endre stilling i rygggen. dette kan jo påvirke nakken også..

Skrevet

Hva gjør han da? Manipulere?

Skrevet

Ja har vært mye plaga med dette selv under svangerskapet. Begynte hos ortopedisk fysioterapeut, som knekker opp (manipulerer) rygghvirvlene mine 1 gang i uka. Det hjelper mye det, og nå som jeg er i uke 32 er jeg faktisk bedre enn jeg har vært på lenge. Både i bekken og i nakke!

Det samme kan du få gjort hos Kiropraktor.

Gikk til manuellterapeut i forrige savngerskap og det hjalp ike i det hele tatt!

Skrevet

Jeg sliter også med hodepine, og kjenner at jeg er stiv i nakken og hodebunnen. Hvis jeg legger meg med hodepine på kvelden, så våkner jeg ofte med en hodepine som er 10 ganger verre morgenen etter. Jeg tror jeg biter kjevene sammen når jeg sover fordi jeg har vondt fra før. Jeg har tidligere vært avhengig av å trene jevnlig for å få tøyd nakken skikkelig, men siden jeg er dårlig så har det blir særdeles lite trening på meg i det siste. Og så skulle jeg gjerne tatt ibux for å få musklene til å slappe av, men det går jo ikke nå...

Jeg har fått tips om å gå til en aromaterapeut eller fysiopat for å få massert nakke og hodebunn, så jeg tenkte å ringe og bestille time i dag!

Skrevet

Manipulere betyr det at han knekker opp i ryggvirvlene? Isåfall så gjør manuell terapeuten min det.

Skrevet

Jeg har det AKKURAT som deg- det er helt forferdelig, og ødelegger mye av de positive følelsene rundt svangerskapet.

Jeg hadde ikke heller noe av dette med 1.mann. Nå er jeg i 17. uke, og har hatt disse plagene i to måneder. Blir sprø!

Jeg går til kiropraktor for både nakke/hode og bekken, og det hjelper noe, men tar det absolutt ikke bort. puh......

Så du har min sympati....:-)))

Skrevet

Hodepine sucks. Hadde en episode der det var skikkelig ille, gikk over etter et par uker. nå er det tilbake, er skikkelig tung i hode, kjennes ut som om hele hode detter av snart. helt for jævlig.

Det er mest vondt bakerst i hodet å nakken, kjennes ut som om tennene holder på å falle ut å :) ekkelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...