Gå til innhold

Hjelp meg! mat......

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det alt med fisk og sau. Bacalao serverte alltid min bestefar til fest, raspeball med salt lammekjøtt, sildekaker, blandaball (fisk og potet)... melkesupper også

Skrevet

oish.....jeg kommer fra vestlandet, men har ikke peiling på typisk mat derfra. I anledning FN dagen i morgen, skal barnehagen ha en liten markering, og alle forledre skal ta med seg mat fra sitt land/distrikt. Mitt hjemdistrikt må jo bli vestlandet, tenkte også på smalahove, men den blir nok litt drøy tror jeg;) Fenalår også (ikke minst dyrt), blandaball og raspeball har jeg aldri laget før, og klarer jeg nok heller ikke.....dessuten liker jeg det ikke! :s Melkesupper har jeg ikke peiling på hva er, jeg er nok ikke den mest oppdaterte på vestlandske tradisjoner egentlig.

sildekaker,hm....kanskje det, jeg er jo fra en sildeby så.....men liker barn sild da?

hehe, andre forslag?

Skrevet

Må det vere middag?

Jeg pleier å lage sveler el skillingsboller, det er typisk sunnmøre ivertfall!

Ellers så har jeg en oppskrift på enkel potetball basert på potetmos-pakke, det er kjempe god fingermat dersom du putter litt sideflesk inni.

Skrevet

Potetball (komle) med kålerabistappe og pinnekjøtt. Nam nam!!!

Skrevet

Det må nok ikke være middag nei...men vet ikke hvor begeistret de blir med for mye kaker og slikt....jeg tenkte på oe så enkelt som vestlands lefsa....og sveler som du sa var jo en super ide:)

Hm....tror jeg skal høre med barnehagen jeg, sveler eller lefser hadde jo vært det enkleste hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...