mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg bare lurer på en ting, snuppa i huset har begynt med grøt. Holdt på i ca 14 dager. Men hun spiser fortsatt 4 fulle melkemåltider i tillegg til grøten. Men hun kan jo ikke fortsette slik? Vil hun gi avkall på melken selv? Eller må vi trappe ned? Hun spiser gjerne grøt i 18 tiden, og siste melkemåltid rundt 19. Hun får mme, og spiser hver 4 t. Håper på svar
Lykkekløver Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Vi gir vann til grøten. Det er jo mme i grøten du gir regner jeg med, da bør man gi vann som tøstedrikk istedetfor mme. Gi mer grøt hvis hun ikke blir mett.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg gir ikke mme ved siden av. Den får hun en times tid etterpå. Hun får 6 mnd grøt, om det er mme i den grøten vet jeg ikke. Den blandes jo med vann. D er fortsatt begrenset hvor mye grøt hun spiser. Hun drikker hele flasken etter hun har spist grøt mellom en halvtime-time etterpå..
En liten mamma Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Men er det nødvendig å gi den flaska en time etterpå? Tenker at det er jo noen babyer som spiser det de blir tilbudt, selv om de egentlig ikke trenger mer mat..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2007 Ja det er sant det. Men har bare blitt slik, for hun spiste lite grøt til å begynne med. Men kan jo selvfølgelig utsette grøtmåltidet litt og redusere på melka etterpå. Hun gir gjerne beskjed om hun er mett. Er liksom ikke noe tvil da. Men den 19-flaska har gjerne gått rett ned. Så har virket som at hun har trengt den.- Men som du sier, noen ganger spiser de gjerne det de får tilbudt Men skal de ha 3 melkemåltider og 1 grøtmåltid egentlig ? Sånn etterhvert?
Lykkekløver Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ville nok ha utsatt grøtmåltidet og ikke gitt melk etterpå, heller litt større porsjon grøt hvis du skjønner hun ikke blir mett. På kvelden. pleier jeg å gi dobbel porsjon grøt til knøttet, han er gjerne mer sulten da enn på formiddagen, da er det nok med en vanlig porsjon. Men, dette vareierer jo fra baby til baby, du må bare se det ann. Det er mme pulver i grøten som du blander med vann. De skal jo ha mer og mer fast føde nå og mindre melk fremover.. Ofte går de seg til av seg selv det her.
stinejinta Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Vi fikk beskjed om å tarappe ned på melkemengden på 6 mnd kontroll. En gyllen regel var visst 500ml til en på et halvt år i følge legen på helsestasjon. Nå var klumpen klar for å få i seg andre næringstoffer og vi skulle begynne med mer fast føde. Middager og grøt + vann i tillegg. Her er hva vi gir: Morgen: 150 ml mme + en halv banan Lunsj/middag: Et halvt middagsglass og vann. Og 90ml mme som kos etter middag "Æftas": 150ml mme Kvelds: Havregrøt med banansmak av 1,5 dl vann. Vann til. 90ml mme til kos etter grøt. Et tips om bebyen ikke vil ha vann er å koke vannet sånn at den får det temperert som melka..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2007 Tusen takk Stinejena og til dere andre og. Men det var fint at du skrev det slik Stinejenta, da skal vi prøve oss litt mere frem her. Når hun er mett på grøt så er hun mett på grøt. Nytter ikke å lage masse grøt, for det blir ikke spist. Jeg hørte noe med 600 ml melk pr døgn. Og hun spiser jo 4x 210 ml dvs 840 ml nå pluss grøt. Så da skal jeg ta tipsene deres til etterretning og prøve oss frem her! Ble så lite info fra helsesøster sist, for det var legesjekk også i tillegg. Men takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå