Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Noen her som har hatt det eller vet litt om det?
Nit@™ Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Prøvde å sende deg PM, med det gikk ikke gitt .o) Har du nettby? Det er ei der som har tatt slankeoperasjon (mener jeg...) men ville ikke legge ut nicket hennes her.. Sender du meg mail på [email protected] kan jeg sende deg nicket hennes via mail, eller du åpner for PM. Hun har kanskje ikke hatt den gode erfaringen men..
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Har sendt deg pm. Aner ikke hvorfor du ikke fikk sendt til meg, skulle ikke være noen grunn.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 På nettby er den en gruppe som heter gbp/livsstilsendring, meld deg in der. Mange som har blitt operert for overvekt. Jeg er selv rett rundt hjørnet for operasjon, har stått i kø i snart 3 år.
smokkungen Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er vektoperert jeg.Anbefaler deg å melde deg inn på www.vektoperasjon.no. Der er det alt av info om temaet.Den personen som er nevnt på nettby, er også inne der:-)
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2007 Ventet i 3 år, det var leeenge det. Har du noen tilleggsykdommer og hvor bor du og hvilket sykehus er dette? Om du ikke vil svare her kan du evt. svare meg på [email protected]
ape Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 SIV tønsberg har et overvektsprosjekt. Mulig det ligger noe på www.siv.no
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for hint om nettsiden. Skal inn der og titte litt nå. Om du vil, kan du fortelle meg litt om din historie til hvorfor du valgte operasjon og hvordan du opplevde det. kan gjerne ta det på mail [email protected]
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg sogner til Aker sykehus. Har ingen tilleggssykdommer, men da jeg søkte om operasjon(jan-05), så var køene vanvittig lange. Nå går det raskere, fordi de tar inn flere til operasjon hvert år. Men jeg har blitt hindret nå det siste året, pga psykiske problemer. De nekter å operere de som har psyk.prob. før de kan garantere at man er frsk og stabil igjen :-/ Men nå er jeg hvert øyeblikk klarert for operasjon :-D
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2007 Hmmm.. men mange overvektige har jo psykiske problemer pga. overvekten. Blir litt oppgitt noen ganger
smokkungen Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Sogner også til Aker sykehus.Søkte om operasjon i aug 06.Ba om å bli overført til Bærum sykehus i nov og kom med på startkurs i jan 07. Jeg ble operert 29 aug, altså 8 uker siden:-) Er så glad for valget jeg tok, og har nå ruslet ned 20 kg:-) Det er deilig å leve igjen!!!
ape Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Det at de nekter folk med psykiske probleme er feil...Da må det i såfall være store psykiske problemer..... Flertallet av alle pasientene som opereres for overvekt har med seg noe psykisk i bagasjen.
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. oktober 2007 Takker for svar fra dere allesammen. Synd det skal være så lange ventelister for noe som er så viktig. Man har jo et liv man skal leve og hadde vært fint og fått tatt fatt på det så fort som mulig. Er i tenkeboksen nå for å si det sånn.
smokkungen Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Hvis pasienter har veldig store psyk problemer, så vil de bli nektet til det er stabilt.Kirurgene vil være helt sikre på at pasienten takler det psykiske etter operasjonen, da det er en veldig stor påkjenning for selv "friske" personer. De ønsker ikke ustabile og dårlig medisinerte personer, da de ofte får større reaksjoner etterpå......
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. oktober 2007 Da lurer jeg på en ting til... MÅ jeg gå gjennom fastlegen min med dette? Eller kan jeg feks. kontakte Aker Sykehus selv?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Fastlegen må sende henvisning.
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 23. oktober 2007 Filler'n. Dama er vrang jo... Ja,ja.. får vel bare krype til korset og gjøre meg vrang. Men først må jeg gjennom en liten tenke prosess sammen med mannen min.
ape Skrevet 23. oktober 2007 #19 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, det er riktig at du må gjennom fastlegen for å bli sendt videre... Lykketil:)
ape Skrevet 23. oktober 2007 #20 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er veldig interessert i dette, så jeg har lest mye på www.gastricbypass.com og hvis du går inn på nrk sine tv sider, og søker på sandbu kommer det opp noen liker du kan se på. Jeg har også vært med å sett på en operasjon:)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. oktober 2007 #21 Skrevet 23. oktober 2007 Det er også et krav til at du må ha bmi på over 40.. I spesielle tilfeller opererer de mennesker med bmi ned til 35, men da skal det være alvorlige helsemessige årsaker til at man må slankeopereres.
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 23. oktober 2007 Min Bmi er over 40 og jeg har i tillegg søvnapnè. Har forsøkt å slanke meg men klarer det ikke. Gikk ned 25 kg i fjord og har nå gått opp 12 kg igjen. Orker ikke mere av dette. Lengter etter den dagen jeg kan gå ute blandt folk med hodet høyt hevet.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #23 Skrevet 23. oktober 2007 Får ikke til å registrere meg på vektoperert-siden jeg. Flere som har problemer eller liker den feks ikke firefox?
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #24 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har problemer. Sitter og venter på den registreringsmailen.. Tror ikke det har noe med firefox og gjøre. Bruker den jeg også
Mockanin Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #25 Skrevet 23. oktober 2007 Synd det skal være så dyrt og ta denne operasjonen privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå