phantomet Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 og hunden ser nok ikke lenger ut som sine likesinnede rasefrender.... *ler* Pelsen til den nye hunden er er mareritt når det gjelder stell, for den må gres ordentlig gjennom hver uke, og den vokser som ugress... Pelsen skal friseres etter spesielle rettningslinjer, og jeg har selvfølgelig anskaffet det utstyret som kreves... Desverre strekker ikke bestandig tiden til alt man vil, så etter endel overveielse fant jeg ut at pelsen MÅ bli kortere før vinterkulden setter inn for fullt... Jadda... Det er nok en stolt hundeeier som må ta dyret med på dressurkurset ikveld...NOT...*ler* Men kortere pels har hun... *skratter* Istedenfor forsiktig stussing med verdens dyreste saks, kjørte jeg babermaskinen...ikke helt inn til skinnet, selv om det var fristende, men uten å ta hensyn til de ulike legdene som skal være på kroppen for å tilfredstille rasestandarden... *ler* Nå ser hun ut som en "gatemix"!!! Det ler jeg av!!!!
Maud Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hi hi, det er bra man kan være sikker på at det vokser ut igjen da :-D Det kan vel hende noen rasepurister river seg i håret, men verken du eller hunden tar nok skade av at du har klippet "utenfor normene".
phantomet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 I sommer gikk jeg stolt rundt i Arendal med en hund som var perfekt klippet etter at oppdretter gjorde jobben. Og såkalte rasekjennere kom bort og berømmet frisyre...*ler* Nå vil de mest sannsynlig ikke gjette at det er den rasen, så sånn sett er det jo gret. Rasen har store barter og skjegg, buskede øyenbryn og varierende pelslengde på hele kroppen for å skape en illusjon av en mer kvadratisk kropp...veeeeel...hun har litt skjegg og barter, lite bryn (vil helst kunne ha blikkontakt med hunden under trening, og ellers ganske snodig... Nå vurderer jeg å klippe henne enda mer, siden "skaden" allerede har skjedd...*ler* Praktiske hensyn for meg og hunden kommer foran rasefantaster sine krav... Men jeg *LER*
phantomet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Puddelklipp hadde vært gøy!!! Hvorfor kom jeg ikke på det da jeg drev på...*ler* Nå er det slik at denne hunden er verdens søteste, men ikke så skarp. Og så har hun underbitt, som er feil ifølge standard, som gjør at skjegget i ansiktet er greit å beholde for å ikke fremheve den rare oppsynet...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Synes det er flott at du lar praktiske hensyn komme foran andre krav. De kravene til rasefatastene er jo rett og slett latterlige til tider og de som har vært borti en del av disse hundemiljøene vet at det ofte er meeeget spesielle mennesker som vanker der;-)) (ja, jeg har hatt endel å gjøre med ulike hundemiljøer i livet;-) Søsteren min hadde også en rase som var lang i pelsen, Bearded Collie og som måtte gres med kam hver dag!!! Selvfølgelig har de færreste tid til det, så der ble hunden sendt til hundefrisør for full barbering et par ganger i året;-) Og så søøøøt som hun er når hun er nyfrisert. Og hunden er superlykkelig!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Hehehehe, jeg får opp bilder i hodet når dere beskriver disse hundene deres!!! Underbitt og bakfram hunder.........fniiiiis...........kanskje det må bli et dib-hundetreff en dag! Så låner jeg søsteren`s hund, som datteren har ennå:-) Hun som tror hun er en blanding av hai og pitbull......;-)
phantomet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2007 Den er ikke mye nusselig...ikke liten heller... *ler* Hun er gaske diger... Det er en Bouvier Des Flanders...enda ikke fullvoksen, men det ville du ikke tro når man ser henne.... Verdens mildeste vesen, som fungerer like godt som "gåstol-anretning" for Måka, som vill løpsmaskin i skogen....
trollet66 Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 ta deg ut med saks og smaksin, det finnes jo såååå mye i klesveien til hund om dagen he he Hva slags hund er det du har forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå