Gå til innhold

Noen ideer til gutte navn?


vinterbarn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var helt sikker på at vi skulle få en jente, men på siste UL mente legen at det blir en gutt. Det blir jo det samme hva det blir bare babyen er frisk, men trenger noen innspill på gutte navn da jeg syns det er vanskelig. Mye lettere med jente navn syns jeg. Håper det finnes mange alternativer til fine guttenavn der ute, kanskje noen som ikke er så vanlige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benjamin

Lucas

Sebastian

Matheo

Ruben

Simon

Daniel

 

Er masse navn der ute til gutt som jeg synes er nydelige..

 

Sambo er mer kresen.. VELDIG kresen p navn.. vi har funnet et til begge kjønn.. holdes hemmelig til vi vet hva vi bærer på i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror at et av mine problemer er at jeg er lærer og vil helst ikke ha et navn som jeg forbinder med andre, ikke noe galt med elevene mine altså men vil ha et navn som bare forbinder meg med den lille. Men på din liste har jeg allerede fått to navn som jeg ikke har noe forhold til fra tidligere; Sebastian og Lucas. Fine navn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet, for jeg jobber i barnehage. Det er vanskelig å finne navn fordi jeg også forbinder navnene med de barna jeg har hatt i barnehagen med de. Vil også ha et personlig forhold til babyen min sitt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillegutt skal hete Tobias. Var også innom Jørgen og Oliver..

 

Jeg leste gjennom en navnebok, og merket av de jeg synes var fine. Sambo gikk så gjennom de, og vi satt da igjen med en liste på ca 10 navn vi begge likte. Kikket så litt nærmere, og satt igjen med de tre over. Endte med Tobias uten de store diskusjonene for vår del.... Vi synes iallefall det var en grie måte å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Tobias er et kjempefint navn, Jørgen og Oliver også. Jeg prøver også å få noen alternativer, slik at jeg har noen å velge mellom når han blir født. Det skal jo også matche barnet også, så det er bra med litt innspill fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg bærer på en Herman eller Olav, tror ikke vi klarer å bestemme oss før vi får hilst på gutten. Fra før har vi en Stian.

 

For tips kan du jo stikke innom navnedebatten.

 

Lykke til ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har nå vært på navnedebatten å sett, fikk noen innspill til nye navn der også. Fant to navn jeg ikke har hørt før; Kian og Arin. Dette med navn syns jeg er vanskelig, men må vel etterhvert klare å bestemme oss. Min bestefar heter Herman som mellomnavn, gøy at navn kommer tilbake. Lykke til til deg også.(-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha valgt et navn som er så vanlig at det blir flere av dem i samme klasse. Det blir som å gå i et bryllup i en kjole du synes er veldig fin, men hvor "fin" er den egentlig når fem andre har samme kjole? Vanskelig å gi råd når jeg ikke kjenner smaken din, men personlig liker jeg Arthur veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar! Jeg er egentlig veldig åpen for ideer, jeg hadde jo et jentenavn klart men syns at guttenavn er vanskelig. Jeg vil også ha et navn som ikke er så vanlig. Arthur er et fint navn, men kjenner en som heter det. Prøver å følge med både på nett og tv for å finnr et navn som er både fint og som jeg ikke forbinder med andre. Litt vanskelig når man har en jobb som man er så mye i kontakt med ulike personer og navn. Jeg har funnet noen navn som jeg ikke har hørt før;Arion, Aiden og Liam men vet ikke hva jeg skal syns om disse navnene. Kanskje når jeg har blitt mer vant til disse kan en bli en favoritt, men håper på å finne flere navn som ikke er så vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var så sikkre på at det var en gutt, så vi hadde bare guttenavn... men så blir det jo en liten jente. har ikke funnet nav til henne helt ennå, men det kommer vel når vi ser ansiktet hennes.

men oliver er et fint navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Vi skal også ha en liten gutt:) Syns også guttenavn er utrolig vanskelig! Vil jo helst ikke ha ett navn man forbinder sånn veldig med noen.. Har funnet noen navn jeg liker da som Patrick, Mikkel,Vetle og Leon, men det er ikke lett å bestemme seg, spesielt siden min kjære og jeg ikke har helt samme smaken når det gjeder navn. Har heldigvis fortsatt noen måneder igjen på å bestemme oss da! :) Har termin 22 feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Her var det 3 navn som jeg ikke forbinder med noen andre (Leon, Oliver, Phillip) og da har jeg plutselig tre til å velge mellom. Likte alle disse navnene godt. Godt å ha noe å velge mellom, så kan man se hva som passer best når den lille kommer ut til denne verden (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er litt kjipt når man forbinder navn med visse personer som man kanskje ikke har udelte positive assosiasjoner knyttet til. Hva med Scott eller Theodor? Synes også at Liam er ganske fint. Likte ikke Arion el Aiden fullt så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hugo har jeg ikke noen som heter i min omgangskrets, skal føre navnet inn på listen av alternativer. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes er et fint og litt "gammelt " navn, minsten min heter det. Selv om det ikke er et uvanlig eller rart navn, er det få som heter det i dag. Jeg er iallfall veldig fornøyd med det valget!

Nå venter vi ei jente, så da er det nytt navnevalg på gang, Ikke lett det der nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Johannes er kjempe fint navn, men har en i Johannes i min omgangskrets. Jeg trodde jeg ventet en jente, da hadde jeg valgt navnet Dina syns det er et nydelig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min heter Leon og det er ingen andre i hans barnehage (en av oslos største) som heter det, så det synes jeg er litt allright også. er litt dumt om fem andre på avdelingen heter det samme, synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...