Gå til innhold

Flere som skal føde alene?? Skummelt

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Synes jeg da...ligge der helt alene med vondt og hele pakka...har hatt mannen med på forrige fødsel, så det blir nesten som første gang for meg. Har selvfølgelig snakket med sykehuset om det, de sa det var mulighet for meg å ha en student til stede hele tiden så slapp jeg å være alene, men likevel, kjenner jo ikke denne personen, blir ikke det samme som ha familie eller venninne der.

Noen flere som skal føde alene og hvilke følelser har dere rundt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg også blir helt alene..sambo er borte så da må mamma ha lillegutt..Er ikke mangen igjen jeg kan spørre da, eller som vil være med på noe slikt!

Men syns det er bedre å være alene enn å ha med noen jeg ikke føler meg helt fortrolig med.. Er jo en del du skal igjennom..siste jeg vil er og ta "hensyn" til den som liksom skal være der og støtte meg..:)I

Skrevet

Jeg fødte alene sist gang. Det gikk helt fint, men nå hadde jeg ikke så lang fødsel heller.... det var fort overstått! :) Det som jeg synes er fryktelig trist i etterkant, er at jeg ikke hadde noen etter fødselen som kunne fortelle meg alt som skjedde under fødselen. Man er litt opptatt av å overleve riene og så til slutt presse ut ungen, så da blir det ofte til at man ignorerer det som skjer rundt...

Muligens man kan ha en samtale med jordmor etter fødselen? Hvis det går, så ville jeg ikke hatt noen baktanker med å føde alene! =)

Lykke til! =)

Skrevet

Hei!

Kan du ikke ta med deg en venninne eller et annet familiemedlem. Hadde jeg blitt spurt om å være med en venninne hadde jeg blitt kjempeglad, det må jo være en kjempe fin opplevelse. Håper det ordner seg slik at du slipper å være alene, lykke til!

Skrevet

Har dere ikke en tante, venninne, kamerat, bror, søster eller andre familiemedlemmer som kan være med dere på fødselen?

Jeg kan være med dere jeg :-D Synes det høres trist ut å føde aleine. Er jo godt med litt støtte og oppmuntring.

Skrevet

Jeg fødte ikke alene sist, men syntes faktisk at jordmorstudenten som var med var utrolig god å ha. :) Hun var så oppmuntrende og støttende og følte vel egentlig at mannen min forsøkte å lære av henne hvordan man skal hjelpe/støtte/heie på den fødende. hehe.

Om du må være alene vil jeg nok anbefale at du sier ja til en student. Håper hun er like flink som studenten jeg hadde med.

Lykke til uansett!

Skrevet

Skal du ikke ha mannen med??

Kan være jeg må føde alene, om mannen min er på båt....

Han er 1 mnd borte og 1 mnd hjemme...

Håper han får ordne det slik at han får være hjemme under fødselen og en god stund etterpå :)

Skrevet

tror ikke jeg har noen venninner som hadde fått meg til og føle meg vel med under en fødsel.. Men kan vel kanskje spørre lille søsteren min, hun skal jo bli sykepleier..Så må vel tåle det...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...