Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg sliter litt med femåringen min som tester grnser sådet suser om dagen. Fikk plutselig et spørsmål om hun har AD /HD. Hun har et godt utviklet språk og er ikke noe mer aktiv enn andre barn, men har i det siste hatt problemer med å konsentrere seg osv.. Er dette bare seksårskløa?? Noen som kan hjelpe meg??
lillepusen Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Kan bare være seksårskløa, de fleste seksåringer har jo konsentrasjonsvansker ol. Symptomer på ADHD er mange, deribant konsentrasjonsvansker, glemmer lekser, votter ol. mer enn andre barn, hyperaktivitet (hos noen), har problemer med å sitte stille- deribant ved middagsbordet ol. Alle barn på seks år har disse "symptomene", ADHD er det først når det er et problem i relasjon til andre, og det er langt over det som er normalt for alderen. Dersom du virkelig tror det kan være dettte, start med å observere henne i forskjellige situasjoner, skriv det ned og ta det evt opp med PPT/lege.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk! Tror nok ikke det er AD/HD jeg heller. Det har skjedd så mange forandringer i livet hennes det siste året. Hun har blitt storesøster og faren hennes har fått ny kjæreste og vi har flyttet. Ikke bare bare det heller for en liten jente:) Dessuten er mamma'n hennes et surrehue uten like så det kan nok hende det bare ligger latent i henne...hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå