Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Jeg var på ultralyd for 2 uker siden. Ble litt redd siden damen der kommenterte nesen til fosteret, og sa at den hadde en flat nese. Trodde ikke dette var bra? Ble litt beskymret på en måte, men hadde hun ikke sagt i fra hvis den ikke hadde hatt neseben eller noe sånt? Ble nesten redd for at fosteret ikke hadde nese i det hele tatt. Kanskje jeg overreagerer litt nå, men synes ikke det var en hyggelig beskjed å få akkurat. Fikk bare et bilde av den lille også. Noen som har opplevd noe lignende??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Her føler jeg bare at jeg må svare deg, ikke for å skremme, men for at du skal få ro i sjelen din. Jeg opplevde for 3 år siden nesten det samme. Jeg var på UL, men jeg reagerte på at fosteret hadde liten nesen. Ikke "flat" som de nevnte til deg. Ingen andre sa noe, men jeg tenkte veldig på dette i ettertid. Lette på nettet etter ul bilder av andre og sammenliknet. - Det jeg skulle gjort var å tatt kontakt for å få sjekket dette en gang til, enten for å bekrefte eller se at det var ok. Det hører med til historien at barnet døde i uke 40. Da han ble født reagerte helsepersonell på ansiktstrekkene, liten nese og han så ikke frisk ut. Idag er jeg gravid igjen og får god oppfølging. Jeg er helt besatt på å se ansiktet. Fikk ikke ro etter ordinær ul og har fått ny tid til en ny sjekk. Alt er nok ok, men vi vet å bekymre oss. Jeg vil heller vite enn å engste meg. Som sagt vil jeg ikke skremme deg, men jeg kjenner meg sånn igjen i engstelsen din. Nå gikk det nå galt med meg denne gangen, men det er meget sjelden. Det er vanskelig å se på ul, det er merkelig nok lettere å fortelle til andre enn seg selv. Det er ikke fotografi, men lydbøler som avtegnet et bilde. Ring til de du tok ul hos med en gang, du skal forklare hva du tenker og du sier at du ikke slår deg til ro. Forresten tåpelig sagt av jordmoren, å buse ut sånn uten å gjøre noe mer. Når man er på ul er man spent og kanskje litt nervøs\beskjeden og finner oss i alt og tør ikke spørre. Er sikker på at hun så at alt var ok, men hun burde presisert det! Lykke til, ikke nøl, dette gjelder deg og det er jobben deres.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Hei Jeg har sett lignende bilder nå der nesen ser litt utydelig ut og flat. Vet liksom ikke om jeg bare skal satse på at alt går fint eller hva jeg skal. Vil jo vite at alt er bra med barnet også. Og kan ikke se for meg at noe kan være galt siden jeg er 20 år gammel bare. Men føler at ting ikke blir grundig nok sjekket på ul. Men alt det andre så jo fint ut og jeg fikk beskjed om at alt så fint ut. Men kan jeg stole på det liksom? Har værrt på ul tidligere også pga blødninger, men alt ser fint ut sier de og blødningen kommer bare av at jeg har lettblødende livmor. Og ellers så er den lille veldig livlig inni magen også. Det er iallfall godt å kjenne. Takk for at du ville dele din historie. Det setter jeg pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå