Gå til innhold

Grunn til bekymring? (2. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i skrivende stund 22+0.. og toppen av livmor når meg straks til mellomgulvet (midten av ribbena der de møtes)

Synes livmor er veldig stor denne gangen i forhold til med førstemann..

SF-mål for 2 uker siden var GODT utenfor det grønne feltet..

Greit nok at det er kos med stor mage tidlig, men nå undres jeg om det er noen grunn til bekymring. Er 2 uker til jeg skal til jrodmor igjen..

Noen som vet/har hørt noe om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger bekymre deg.

Livmoren blir større ved flere svangerskap. I mitt forrige svangerskap, lå magemålet mitt utenfor den ytterste (skurrede) linjen ;) Babyen var 3200 ved fødselen, så ikke noen kjempe. Babyen har nok bare god plass der inne skal du se ;)

Skrevet

kan jo være at du har litt ekstra fostervann....

Men siden de ikke sa noe når du var til kontroll for to uker siden så er det vel ingen grunn til bekymring....

Men skader jo ikke å ta en tlf for å prate med jordmor om dette....bedre det enn å gå å være bekymret...

Skrevet

Jeg ville ringt JM eller lege å hørt om det var mulig å få en ekstra UL for å få sjekket mengden fostervann jeg. Men kan jo avhenge av mye annet, feks fosterets stilling osv... Kanskje den har lagt seg dobbelt ;-) Det gjør min, å det ser enormt ut!!! Livmoren min går også over normalen, men har sjekket fostervann og alt er ok. Vi er jo alle så forskjellig så det betyr sikkert ikke noe.

Skrevet

man blir gjerne større med nr to, for da har livmoren vært utvidet før, så det er ikke noe unormalt.. (mange tror de venter to andre gang, siden magen blir tidligere stor)

men er du veldig i tvil, kontakter du jordmoren din

:)

Skrevet

Takker for svar damer..

Jeg er ikke bekymret enda, siden jeg vet at livmor er større etter første svangerskap.. men skal lage meg en huskelapp slik at jeg ikke glemmer å spørre jordmor om 2 uker. .

Vokser livmor i den samme farten, så er magen min fylt fra topp til bunn neste uke, og eneste vei jeg kan vokste da er vel bare utover.. Da får jeg regne med strekkmerker på magen også denne gangen da..

Skal bli spennende å høre hva legen sier på 3D-UL om 4 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...