Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 For meg er moden forelder, en forelder som er trygg og harmonisk med seg selv og sin omgivelse. Som er så voksen at det å være barnslig bare er fint, som er raus med seg selv og mennesker rundt, som unner andre alt godt, som har masse empati og rom for ulikheter. Som gir barna trygge omgivelser fordi de er trygge selv. Som er leken sammen med barna sine og ikke opptatt av hva alle andre synes eller mener, men som står i avgjørelsene sine og er tydelig. Og en som har forstått at mennesket er ubegrenset og ikke begrenset.
Maud Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 For meg har moden forelder egentlig lite med alder å gjøre. Jeg tror ikke modenhet nødvendigvis henger sammen med antall levde år. Her inne finner du modne foreldre som ennå ikke har passert 30 og modne foreldre som har passert 40 år. Stort sett tror jeg vi kjennetegnes ved å være nokså avslappete i vår foreldregjerning, vi godtar at folk gjør ting på sin måte og at det som er riktig for meg ikke nødvendigvis er riktig for deg. Forumet her er preget av åpenhet, raushet, humor, triste følelser og et flott fellesskap!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det sies at visdommen kommer med alderen, men jeg har også sett eksempler på at alderen har kommet helt alene.
Maud Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke sant? Det har jeg også ;-) Jeg har også sett eksempler på at visdommen har kommet tidligere enn alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå