solstråle69 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg hørte her en dag at av Norges befolkning er 10 % av utenlandsk opprinnelse. Mener dere at denne prosenten kan øke ubegrenset, slik at "nordmenn" utvannes helt, eller mener dere det bør være en "øvre grense"?
mayaya Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Og her jeg er, er over 10% av norsk opprinnelse... Hehehe... Men over til spm ditt - hva skal du gjøre da? Mange norske får barn med noen av utenlands opprinnelse også... hva med ungene deres da? Nei vettu hva, det er ikke så lett å komme seg inn i norge som mange virker å tro - og vi trenger faktisk mange av dem også! La dem komme, vi har plass nok! :-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Det var da også noe å spørr kl 2350 på en babyside. Er du redd fremmede skal ta over teritoriumet ditt haha. Ikke bekymre deg du får nok beholde hageflekken din =0)
snowstorm73 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 etter noen få generasjoner er de fleste innvandrerene jo assimilert - så DE utvannes etterhvert. spørs hvor mange nye kommer. tror at et samfunn tåler ganske mye innvandring, men da må de presses til integrering, i stedet for å bygge parallel samfunn. er veldig kritisk hva gjelder å gifte seg nesten utelukkende med partner fra foreldrenes hjemland.
solstråle69 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 Der har vi det igjen. Jeg har IKKE sagt hva jeg synes om det....
miapia Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Tror nok at befolkningen i Norge vil utvikle seg og bli mer mangfoldig slik en ser i andre land. Er ikke etter min mening noe vi har rett til å "stoppe". En naturlig utvikling. Det som er viktig er å sikre at det skjer på en ordentlig måte, med god integrering. Ja til flere arenaer der vi tregiser som ikke har jevn kontakt med mennesker fra andre kulturer kan få kontakt med andre på en måte som føles naturlig.
solstråle69 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2007 Så godt med et begrunnet svar på spørsmålet! Takk snowstorm73! :-)) Forøvrig er jeg enig i tankene dine.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Nei, jeg er ikke noe redd for "utvanning".
Yo&La+spire Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Hva som om "nordmenn" forsvinner? Det er jo ikke slik at vi mister noe, bare noe nytt skapes:) Synes det er en flott utvikling at verdens folk blandes eg, og ser absolutt ikke på det som noe tap. Hilsen mamma til "blandet baby":)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå