Gå til innhold

Mange av dere som røyker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dum at jeg har begynnt igjen nå..etter 1,5 års opphold:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda!! :(

Det er kjipt!!

Jeg begynte etter 3mnd (altså, etter sønnen min ble født...)

Sluttet å røyke dagen jeg fant ut at jeg var gravid..

Slutte skal jeg, men vet ikke når det blir.

Skrevet

Jeg slutta og på dagen jeg fant ut at jeg var gravid..men dum som begynnte igjen nå..men men..skal slutte en gang igejen jeg og:)

Bli med og ta en røyk??:)

Skrevet

Jeg røyka ikke første 5mnd pga av at jeg var dårli.........så var det en å anna etter det. HAr ikke klart å slutte nå heller, men røyker stort sett kveldene etter ho har lagt seg. FIkk beskjed på helsestasjonen at det var bedre å røyke å amme enn å kutte ut amminga. Dårlig kompinasjon men sånn er det.

Skrevet

Hehe:)

Var du langt på vei da? :)

Jeg var hele 16uker jeg :/ Dårlig samvittighet hang over meg en stund...

Men, jeg visste det jo ikke...

;)

Jeg blir gjeeeerne me!:P

Skrevet

Jeg var ca 4 uker, så slutta jo "tidlig" da.

Når man ikke vet får man jo ikke gjort så mye. men du var jo flink som slutta da du fant det ut:)

Nå går jeg ut og trekker litt "frisk" luft jeg...

Skrevet

Hvor mange røyker dere om dagen?

Hvor lenge sitter nikotinen i kroppen?

*nyfiken*

Skrevet

Litt opp og ned egentlig..røyker ca 8 om dagen..mest på jobben og kvelden når kasper har sovnet.

Nikotin sitter vel i en stund er ikke sikker på hvor lenge..

Skrevet

Jeg har vel røykt i 14 år, men sluttet da jeg var 6 uker på vei. Det var i februar. nå er snuppa 14 dager gammel, og jeg kjenner røykesuget hver dag. Det har jeg for så vidt gjort siden februar....

Blir forbanna hvis jeg begynner å røyke igjen nå når jeg har holdt meg så lenge.

Skrevet

jepp her også.. slutta i alle tre svangerskap..svake mennesker er vi..., men nå skal jeg gå å ta en røyk og finne loppekassa

Skrevet

Jeg har aldri røykt.

Men lurer på:

Når man ikke har røykt på flere mnd (graviditeten), smaker ikke en sigarett da skikkelig dritt? Blir kanskje litt kvalm? Hvorfor begynne igjen med det når man har vært uten så lenge?

Skrevet

Nå kan jeg ikke svare for de som kun slutter under graviditeten da, men jeg slutta selv 1 år før jeg ble gravid og har nå vært røykfri i over 4 år. Jeg slutta pga at jeg fikk VELDIG dårlig pust og lungekapasitet.

Alikevel kan jeg fremdeles kjenne suget, og jeg er fortsatt festrøyker (men fester kanskje 1-2 ganger i året da...).

Suget har faktisk vært verst etter fødsel, både første og nå med andremann. Tror egentlig det er fordi jeg er stressa, og det hadde vært så deilig med den pausen man faktisk får ved å gå ut og ta en røyk i fred og ro. For man får faktisk roa ned ved å ta en røyk.

Så selv om smaken i seg selv er ekkel og jeg sikkert hadde blitt ordentlig svimmel så er det noe med den vanen som henger så alt for godt igjen.

8-9-10 mnd er egentlig ikke så lenge å gå røykfri og hvis det er babyen som er motivasjonen for ikke å røyke så er det vanskelig å holde seg når babyen er ute. Amming er selvsagt en god grunn for å holde seg, men det blir likevel ikke det samme.Og iallefall ikke når man i tillegg er sliten og trøtt. Man må ha en motivasjon utover det at man går gravid om det skal holde. Tror jeg.

Nå skal det sies at jeg kommer ikke til å begynne igjen, SÅ lyst på røyk har jeg ikke. Og jeg synes folk som begynner igjen er "dumme" siden de er så godt på vei til å slutte. Men jeg har absolutt full forståelse for at de begynner igjen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...