Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 er det vanlig å ha med babyen da? Noe jeg må huske på? Hva skjer på den?
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 jeg hadde med jenta mi, men det var fordi jeg er alene, så jeg måtte. men du trenger sikkert ikke. de skjekker sting og evt andre ting der nede. og snakker om prevansjon og kordan det går ellers i mammarollen + amming osv. hvertfall det de gjorde med meg:)
Ladybug~N&E Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 hadde satt pris på en slik undersøkelse på min 6ukerskontroll ja.... legen min tok bt, spurte om jeg hadde vondt noen steder, ga meg resept på p-piller og omtrent spente meg ut døra.
Karabimbi Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg var på den såkaldte 6-ukers kontrollen i går selv om jeg fødte mitt andre barn for 3 mnd siden. Følte jeg ikke hadde behov for noe legekontroll før nå som jeg endelig har litt overskudd. Man må ikke gå til lege ved 6 uker. Man kan godt vente en stund hvis man ikke har noen problemer. Min lege og jeg snakket om prenvansjon og ble enige om spiral. Tok dermed ingen underlivsundersøkelse nå. Det gjør vi neste gang når hun setter inn spiralen (om to uker). Da skal hun også ta celleprøve av livmoren. Hun sa det var vanlig å gjøre etter en fødsel. Husker jeg gjorde det med førstebarnet også. Så spurte hun om jeg hadde sydd eller hadde hatt noen problemer. Nei svarte jeg. Så tok hun blodprøve for å sjekke jernlagrene mine og stoffskiftet mitt. Snakket også litt om amming fordi jeg har slitt en del med begge barna mine. Jeg har gitt en del mme og hun støtte meg veldig på det. Jeg hadde med barnet mitt og det var ikke noe problem. Lege sekretæren passet lillegullet og de koste seg veldig mens jeg fikk snakke i ro og fred med legen min. &-ukers kontrollen er for øvrig gratis. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har barnevakt, mormor vil gjerne være det...men det hadde vært en blemme om de spurte hvor barnet var....og je sa oi det har jeg ikke med. Dere er engler!! Ha en kjempe fin dag!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå