Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hva vil det egentlig si viss man ligger over det grønne felte å..? Da jeg var på kontroll før helga ble jeg målt til 21 cm og da var jeg 17+6...?
Impul_Siw Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Det er for å måle str sånn ca på babyen, de måler livmoren din. Da bærer du gjerne på en stor baby
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Nei, nei, nei... Trenger ikke å bety at babyen er stor. Jeg bor i et land der de sjekker med ultralyd på hver kontroll i tillegg til sf-mål. Jeg ligger skyhøyt på den "norske" skalaen mens legen her sier det er helt normalt. Og min baby er ikke stor i flølge ul. -Heller en liten en. (er 28 uker) Her sier de i hvertfall at de sjekker sf-mål først og fremst for å se etter avvik, dvs at dersom du på en mnd øker unormalt mye el lite kan det tyde på at noe ikke er som det skal.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det trenger ikke bety at babyen er stor nei Kan være at du har en romslig livmor. Lå helt utenfor det skraverte feltet i forrige svangerskap, og babyen var 3200 når han ble født - 3 dager etter terminen Da jeg ble målt i uke 16 i dette svangerskapet, målte jeg 16 cm, og ligger langs linjen.
Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svaret jenter:) Så godt å ha dere å snu seg til for råd å svar på "uløste gåter" hehe:)
tessababy;) Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg var hos jordmora i går og det ble jeg litt over den grønne linja.. men grunnen sa hun var at junior ligger så høyt i magen min, at magen min vokser rett ut under puppene på enmåte. for det er der han ligger.. he he...
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lå godt over feltet sist, og ligger litt utenfor denne gangen også.. Blir spennende og se hos jordmor til torsdag.. Jeg var på ekstra ul sist for og sjekke vekt.. 3 dager før hun kom var jeg på sykehuset til ul og de estimere henne til 4600.. men da hun kom ut 3 dager senere var hun 4100 Snakket med ul legen jeg har nå og han sier at det er en slingrinsmånn på 500gr som desverre kan gå begge veier men som regel måler de større en de er.. Han sa også at jo større barna er jo vanskligere er det og få målt de eksakt.. Men så sier jordmoren min at det er hode man skal tenke på, det er det som kommer først og hvis ikke det er stort så har ikke 1kg så mye og si;-) Men selv gruer jeg meg til sf-måling denne gangen også..og er bekymret for stort barn også denne gangen;-) Enda så liten jeg syntes hun var sist selv om hun var 4110gr og 52cm he he
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Eg var 22 og stor i forhold til normalen! var på ultra samme dag og der fikk eg beskjed om at eg måtte komme inn igjenn på ul om 3 uker for dei ville se om barnet vokste normalt,for han var så liten!!! og vist den var det skulle/måtte dei sette terminen tilbake med 10 dager! og da er eg jo knapt da 16 uker og 22 stor...det er jo veeeldi stort.og magen i dag vist alt stemmer er kjeeeeempe stor og eg er begynt i uke 20;-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Fikk beskjed om at barnet mitt kom til og vera langt over normalen på siste UL,og da den kom knappe uka etterpå var den "bare" 2900g og dei sa 3500-4000g ganske rart egentli vor feil man kan ta. og da var eg også kjeeempe stor!
Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har ligget litt over det grønne felte med de to andre å, men ikke så "ille" som nå De to første kom til henholdsvis 4 og 6 uker før tiden å var 2300 og2600 når de ble født. Ikke så store babyer akkurat:) Derfor jeg lurte på hva det egentlig ville si ettersom jeg er så langt over men får små barn:) Å da er det bra kjekt å ha dere jenter som sagt:)
Maigullet Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Dersom du har mye fostervann virker jo det inn på sf-målet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå