Misses*fødeklar* Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Får man bestemme selv om man vil ha keisersnitt dersom babyen ligger i seteleie? Snakket nettopp med ei som har født to barn i sete - men dette er mer enn 7 år siden. Hun sa at hun ikke fikk velge så lenge hun hadde stort nok bekken og babyen ikke var for stor.... Jeg trodde man fikk velge, jeg...
lykkelig jente:) Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det er forskjellige regler fra sykehus til sykehus.. Jeg fikk ikke velge.. hører til på haugesund sykehus
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 De ser vel helst at man prøver vanlig, eller prøver vending.. Men tror du kan velge ks.. Kan i Tønsberg i hvertfall...
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 dersom ungen er estimert til under 4 kg, og man har stort nok bekken foretrekker de fleste sykehus at man føder normalt. Det er dog likevel store forskjeller ift "ks ved seteleie-vennlighet" fra sykehus til sykehus. Tror det ligger en link på keisersnittdebatten der man har lagt inn førstehåndsinfo fra mange ulilke sykehus, ang hvor man får velge ks selv ved seteleie...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg fikk ikke velge. Jeg føde min første i sete på Tønsberg sykehus i 2004. Ble oppdaget at han lå i sete når fødselen var igang. Ble snakket om keisersnitt. Men bekkenet mitt var stort nok etter å ha vært på røngen. Så da sa legen at jeg skulle føde vanlig. Hadde en helt grei fødel. Nå var han ikke så stor da. 3130 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå