Gå til innhold

hvilke rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det viser seg at jobben har betalt meg for mye fødselspenger i 8 måneder, og nå vil de at jeg skal betale tilbake. Hvilke rettigheter har jeg her? det er tross alt ikke bare jeg som har gjort feil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hele henger vel på om du burde vært klar over at du fikk for mye eller om du mottok beløpet i god tro.

Skrevet

du har faktisk et ansvar for å sjekke at lønnsutbetalingene dine er riktige og hvis de ikke er det si i fra, så jeg tror du må betale tilbake. det er sikkert mulig å bli trekt det du har fått for mye i de neste åtte måndene. går jo ihvertfall an å høre om dere kan finne en løsning du kan leve med.

Skrevet

Du har ingen rettigheter med mindre det er åpenbart at du ikke kunne oppdage feilen. Da det er sagt er det din plikt å sjekk elønnsutbetalingene. Så du må nok betale tilbake. Men det er jo rart at du ikke har skjønt det? Man vet vel som regel hva man tjener og dermed hvor mye betalt man skal i permisjonen?

Skrevet

Du har selv ansvar å sjekke om alt stemmer. Men du kan jo høre om du kan ta det på avbetaling om du ikke kan betale alt med en gang. Det gjør de sikkert.

Skrevet

Du må nok bare punge ut, men du får nok en tilbakebetalingsplan du kan leve med. Mye penger det er snakk om da eller?

Skrevet

jeg har vært mye syk dette året og ikke orket å sjekke økonomien. (Pengene har jeg derimot klart å bruke uten problemer)

Klart jeg har et ansvar, men har ikke arbeidsgiver også et ansvar?

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk 18 000 for mye i lønn tilsammen over noen måneder før hun merka det. Lønningene hennes varierte veldig fra måned til måned og hun sjekka det ikke mot timelistene etterpå. Var jobben (kommunen) som oppdaga feilen.

Fagforeninga hennes tok saken og hun slapp å betale tilbake noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...