Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Vi var der på 6-mndskontroll for en måneds tid siden.. Og da var det jo full legesjekk samtidig. Legesjekken synes jeg gikk helt rævva.. Synes han var mer opptatt om å spørre å grave om hvordan vi hadde det økonomisk, hvordan vi bodde etc enn å sjekke gutten. Vi var også bekymra fordi han hosta mye samt hadde en surkling baki ryggen og fram. Men alt var helt fint sa legen. Det brukte han ca 3 sekunder på å finne ut da.. Lytte til brystet og ryggen. Jeg synes hele opplegget var dritdårlig.. Han så så vidt borti gutten! Jeg ringte å klaga til HS dagen etterpå og sa jeg synes sjekken var elendig osv. Da fikk jeg bare den at ; "han har jobba som barnelege i 25 og kan sakene sine, gutten deres er helt frisk på alle måter". Javell. tenkte jeg..Stolte no på det de sa. Han fortsatte no å hoste dagene og ukene som gikk da. Nå 1 1/2 mnd senere dro jeg til fastlegen min med han.. Vet dere hva han hadde? Og har hatt i 2 mnd nå?! ØVRE LUFTVEISINFEKSON!!!! Pluss en mulig begynnende astma...Ingenting er sikkert enda da.. Han fikk baby-haler og medisin som han skal ta hver kveld.. Tilbake den 3.desember for en sjekk igjen. Jeg ble så JÆVLI forbanna! Der satt BARNELEGEN på hs(som skal være FLINK) med barn, og sier han er frisk?!?! Så har han vært syk i 2 mnd!!!!!! Overså det helt... Legen min sa det bare var flaks at det ikke hadde blitt værre, for det kunne fått fatale følger som bla. lungebetennelse osv.. Alt dette kunne vært unngått om den forbanna legen på hs hadde sett ordntlig på han..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Ring ned på hs og fortell dette. Kanskje barnelegen våkner litt da. Godt det gikk bra med småen da!!!
TusseMor07&09&14 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Fy søren... skjønner du er sint ja! Du får ringe ned på HS å fortelle... det der går jo virkelig ikke ann!
snowstorm73 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Når du syntes at undersøkelsen ikke var grundig nok - hvorfor sa du ikke fra til legen direkte? Særlig når du har mistanke om noe konkret. Nytteløst å klage på hs dagen etterpå. Men stakkars ungen, håper han blir frisk snart og uten å utvikle astma. Kjedelig sykdom det.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg sa jo ifra.. Men han sa at han hadde teknikker på dette og så at han var frisk og alt var bra. Han hadde "trente øyne" som han så fint sa...
snartmammapåny Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Send en skriftlig klage på legen på hs du, dette går jo ikke. Han må jo se på gutten skikkelig og ikke bry seg så mye om andre ting. Men anbefaler å sende en skriftlig klage heller enn å ringe å kjefte på de. Om du ringer så vifter de det nok bare av, kommer med en teit unnskuldning, og tenker sure kjærring når du legger på. Om de får en skriftlig klage så MÅ de forholde seg til det! OG du har rett på et skikkelig svar. God bedring til gutten iallefall. Håper det kommer seg nå når han har fått medisin.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, jeg skal sette meg å gjøre det i morgen :-) Takk for tips
M@mm@ til mine barn Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, det skulle hvert min gutt. Stakkars barnelege da, sier jeg. For jeg hadde ikke nølt med å troppet opp og gitt ham den salven.
mayaya Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Seriøst? Ah, jeg er ikke overraska egentlig. Hs har vist seg å være helt på trynet hos oss også. Ikke gir de gode råd, ikke kan de å telle og ikke vet de hva taushetsplikt er. De driver stadig og sender oss innkallinger, btw, og nå gidder jeg seriøst ikke bruke tid og penger på å ringe/sende brev om at vi ikke er i Norge lenger... Duster. Men Pølsa; Klag, og det skriftlig. Da skal de ta det til vurdering! Vi skal bytte hs om det ikke blir bedre når vi kommer hjem, men jeg vet ikke om du har det alternativet der oppi utkantstrøka :-p Håper det går bedre med snuppen nå som han får medisin!
Dailis Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Utrolig dårlig, du bør kanskje si i fra, men desverre er leger ofte så arrogante at det sansynligvis ikek har noen virkning. Men lær til senere det de fleste andre lærer. Hs brukes til veiing, måling og vaksiner. Er det noe du lurer på så ta heller kontakt med fastlegen. Det finnes selvsagt fantastiske helsesøstre og barneleger på hs, uten tvil. Har en flott helsesøster nå til misnten, men vi har vært igjennom mange rare skruer med de eldste....
snowstorm73 Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Ok, hvis han har "trente øyne" da trenger han briller sårt!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, men man skulle jo tro barneleger kan mer om barn enn almennpraktiserende leger... Er sånn det SKAL være ihvertfall! Men vi vet jo nå at vi skal bruke fastlegen istedet for hs-legen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå