Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 tro det eller ei: love heart dropsene er fantastiske!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Kjøp flytende Novaluzid på apoteket, er reseptfritt, koster 100 kr for en flaske. På meg funker det at once:) Mange apotek har bare tyggetabletter, samme navn, de er ekle å tygge og jeg synes ikke de har samme effekt som flytende men det hjelper. Kan også prøve m noe som heter Link (også flytende). En farmasøyt anbefalte meg å bruke Gaviscon men dette var helt forferdelig å bruke, så ikke kjøp det. Novaluzid smaker mint og er egentlig godt på smak.
eirin20 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Flytende gaviskon Gaviskon tabletter melk, skjokomelk, milkshake, is, krem. (ikke syrnede melkeprod.) ikke sjokolade, banan, syrlige frukter, fruktjuice, brus, sterk saft... hehe klarer ikke holde meg unna alt jeg nevnte ovenfor hele tiden, men det hjelper når jeg klarer å styre meg;)
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Lovehearts, ja! De gjør underverker. Får fullstendig panikk om jeg ikke har noen liggende:-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Melk anbefales IKKE, da det forårsaker halsbrann. Jeg trodde også at melk kunne virke og drakk 2 store glass, hadde det ikke særlig bra etterpå.. sjekk ut denne for råd ved halsbrann. http://www.tkm-klinikken.no/Halsbrann.html
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg plages av halsbrann til alle døgnets tider. Som regel blir jeg vekket midt på natta av ekstrem halsbrann og det eneste som hjelper er flytende Gaviscon. Smaker helt pyton men halsbrann blir borte på sekundet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 prøv tyggis!! funker som bare det, noe me mintsmak kanskje!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 ikke bøye og styre mye før leggetid. Ikke ha full magesekk like før leggetid. Et lite glass melk skal funke, men aldri to... det er om å gjøre å ikke ha så mye i magen, som kan komme opp... og melkeprodukter skal være syrereg. Men gaviscon funker, men problemet er at det funker der og da, men så våkner jeg på natten og vil nesten brekke meg... da er jeg litt for våken etter en tur på kjøkkenet etter gaviscon... så er det å få sove igjen da... Sukk... men fy...den halsbrannen er ekkel... Når du i tillegg har fått sår hals og...og snørrete nese... ugg...
Ladybug~N&E Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 titralac funker knallbra!! to tabletter som tygges (smaker peppermynte) og halsbrannen er borte!!! hadde ikke klart meg uten.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 en skje gavison og ett glass vann med nycomed sammen det hjelper meg
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 For min del er H-melk rett og slett gull verdt for tiden... Å knaske mandler skal forresten også være et vinnertips, kjenner flere som priser den metoden! (Selv liker jeg det ikke, så har ikke prøvd.) Ellers kan det virke forebyggende å holde overkroppen høyt, og støtte opp med puter i senga når man skal sove etc.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Gaviscon-tablettene fra apoteket fungerer forresten også greit nok. Men jeg kan ikke fordra at de setter seg sånn i tennene, særlig ikke når jeg som regel får halsbrann om natta.
majsenna™ Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 Flytende Gaviscon har hjulpet meg masse selv om det smaker såpe av det..
Fløffy Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Skjønner nå hvorfor jeg har hatt halsbrann i det siste hvis sjokolade kan gi halsbrann!!!! Takk for tipset til den som skrev den - kanskje ikke 200 g melkesjokolade om dagen er tingen...
Mor til en stor og en liten Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har oppdaget noen tabeletter på apoteket som heter Link 1100mg. De har hjulpet meg noe helt utrolig bra. Har prøvd alle andre preparater man får kjøpt og disse er de eneste som har hjulpet. Rart at de på apoteket ikke anbefaler disse, men kun Gaviscone eller Novaluzid. Er ikke farlig for oss gravide å ta.
eving Skrevet 23. oktober 2007 #19 Skrevet 23. oktober 2007 kjøp deg en flaske Club Soda og ta et par slurker når det brenner - fantastisk virkning!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #20 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har vært plaget med halsbrann siden uke 27. (I uke 40 nå) og det eneste som har hjulpet på meg er CLUB SODA fra Schweppes. Helt fantastisk!!!! Må ha det i hus, ellers er det krise. Kan jo ikke drive å gumle LOVEHEARTS hele tiden heller da. Ikke sunt! Følte de gjorde alt verre jeg. Og selvfølgelig ikke spise så sent på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #21 Skrevet 23. oktober 2007 Bare lurer på de som sier de sverger til LOVEHEARTS. Tar dere dette om natten og? For det er jo gjerne da man får mest halsbrann. PS! Et tips til. Legg en extra pute under hodet ditt.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 23. oktober 2007 #22 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tygger en tablett Gaviscon hver kveld! Det hjelper. Glemmer jeg det våkner jeg med sykt halsbrann etter 30-60min. De er veldig effektive og ikke farlige for barnet.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 23. oktober 2007 #23 Skrevet 23. oktober 2007 Drikk melk. Det er fantastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå