Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Nå er jeg litt forvirra her... I familien vår har vi en vugge som har gått i arv i maaaange år. Har akkurat hentet den hos kusina mi, som har brukt den til datteren sin. Når den skulle brukes sist ble det kjøpt en ny dyr madrass til vugga, den har bare blitt brukt i et par mnd.. Nå har jeg fått beskjed om at det er VIKTIG å kjøpe ny madrass pga faren for krybbedød osv... Gjør jo selvfølgelig det, hvis det er tilfelle! Men mange mener at dette bare er tull, og at det er bortkastede penger.. Hva sier dere??
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 krybbedødsforeningen anbefaler at man kjøper ny madrass, derfor ville jeg ha gjort det. Vi kjøpte nye madrasser til både vuggen og kurven til sønnen vår, kjøpte rett og slett en stor skumgummi-madrass og klipte til. Billig, og jeg hadde en bekymring mindre. Syns IKKE det er bortkastede penger!!
Belladonna med to gutter Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Mulig jeg er veldig lite oppdatert her, men hvorfor er det viktig med ny madrass?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 vi har kjøpt ny madrass til vugga vi låner.. en madrass former seg etter hver enkelt kropp, trekker til seg svette og støv... derfor anbefales det og bytte madrass fra barn til barn... =)
SuperGlad Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 slik jeg har forstått det så er det avgassene som blir av resten av gulp å oppkast i madrassene som kan føre til krybbedød. Barnet ligger da å sover i gass.
likkjepetra Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har bestilt ny madrass til vugga, men i sprinklesenga skal jeg bruke den som storesøster har hatt. Det er jo disse gassene fra urinlekasjer og gulp som kan være farlige. Vet det ikke har komt noe på madrassen, og den skal uansett vaskes først.
coon Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 jeg har en fibermadrass som kan vaskes. En helt vanlig babymadrass... De sier jo så mye, alt er jo farlig. Det skal jo heller ikke være vanlig skumgummi, for det er jo heller ikke bra av en eller annen grunn... Vet ikke helt, jeg... Men så lenge madrassen er ren og grei må det jo gå bra. Men det er jo klart. skulle man bli råket av krybbedød er det jo greit å ha gjort det som stod i vår makt. Men alt kan vi ikke beskytte oss fra. Min madrass kan vaskes, og jeg har alltid brukt "tisse"laken i den...så den er trygg nok for meg. Verre med min egen seng, babyen blir jo litt der og. Den overmadrassen burde nok ha vært skiftet ut ja... ikke bare bare å få en så stor skumgummi sak i vaskemaskinen...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg kjøper ny madrass til alle ungene. Det er det forening for krybbedød anbefaler, og jeg stoler på at de vet hva de snakker om. Er jo en ørliten pris å betale, dersom en kan unngå krybbedød. Hadde ikke turt å tatt sjangsen på å bruke en brukt, da jeg vet om faren.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Men er det ikke nok å rense madrassen da? Jeg har en ganske dyr og god madrass til sprinkelsenga og tenker å bruke den. Det må vel være greit nok å rense den vel?
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Vi kommer nok til å kjøpe ny madrass til alle barna våre, ja.. Som en annen sier: Om krybbedødforeninga sier at dette er en av faktorene som spiller inn i krybbedød, så betaler jeg gladelig en ny madrass til barna mine! Skulle noe skje, kan jeg i alle fall tenke at jeg gjorde alt jeg kunne for å unngå det! Kjøpte madrass til jenta vår til 1000kr, og kommer nok til å kjøpe samme madrass til gutten, er kjempefornøyd! Den kan vaskes, men kommer ikke til å bruke de til andre barn uansett... Hehe, dessuten blir det ikke noe tema hos oss, jenta vår bruker jo sin madrass enda! ;-) Sånn blir det med to tette! :-) Har fått arve sprinkelseng til gutten da, så vi slapp å kjøpe enda en! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå