Gå til innhold

Jordmor..

Gjest April barn <3

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Mange som har typen med til jordmor kontrollene? Jeg har lyst til å ha han med.. Men vet ikke hva som er "normalt..". Best å dra alene eller med samboeren? Blir glad for mange innspill ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått alene de fleste gangene, men mannen min var med til ordinær ultralyd, og til kontrollen i uke 24. I tillegg skal han bli med i uke 36, for da skal vi visst snakke om fødselen, og da er det greit om han er med.

Syns det er fint å kunne inkludere han, så får han høre hjertet slå og litt slikt, og spør om ting han lurer på, eller bare sitte og høre på det jordmor sier til meg.

Skrevet

Mannen min var med på alle kontroller han kunne første gang. Denne gangen har han ikke hatt muligheten. Vi syntes det var veldig kjekt begge to når vi gikk sammen. Han fikk kjenne på magen og sånn, og tror han fikk mye utbytte av det han også.

Skrevet

Samboeren min har vært med på ul. Etter at vi var på 3D på fredag ble alt veldig virkelig for han. Sa idag at han ville være med på neste jordmor time. Jeg synes det er helt topp at han vil være med.

Skrevet

Samboeren min har også vært med alle gangene, det gjelder jo like mye ham, og all informasjon er jo bra at han og får :-) Han synes det er veldig gøy å være med, høre hjerteslagene til barnet og få spørre jordmor om ting vi lurer på.

Jordmor anbefalte også at han er med, men det var ikke avgjørende, for det var noe vi begge ville dele sammen uansett!

Skrevet

tok med sambo på første jordmor kontroll, siden vi skulle få høre hjertelyden, ellers så har han vært med på alle de 6 ultralydene jeg har hatt, tre av de var inne på føden, så vi har sneket oss til en omvisning også!

men han spørr alltid før kontrollene, om han skal være med! han er selvstendig næringsdr. så han har mulighet til å komme på flere, men jeg synes d er like greit å ta d uten han!

Skrevet

I første svangerskap var sambo med på stort sett alle jm kontrollene! Vi var enige om det, og han syntes det var fint å få innblikk i utviklingen!

Dette svangerskapet var han med på den første timen (i tillegg til ul, selvfølgelig), resten har jeg gått på selv. Er litt godt å få tid til å snakke om mine ting uten å måtte ta hensyn til hva han tenker og føler når jeg er der! Men om han vil være med på en time, får han selvsagt det! :-)

Dere får snakke om det, og gjør det som blir best for dere! Begge deler er like vanlig! :-) Eventuelt kan han jo være med på en time og se om han og du synes det er ok?

Lykke til!!

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Trur jeg blir å dra noen ganger alene, og ha samboeren med de gangene han ønsker det.. Gidder ikke overtale han eller noe ;) Mange som løser dette på forskjellige måter ser jeg ;)

Skrevet

Her er mannen min med hver gang. Det har han vært siden uke 18. Det har vært veldig kjekt siden vi har en fantastisk jordmor som drar han med i alle samtaler. Hun som jordmor mener at det er viktig at far er med da begge gjerne skal være med å oppdra barnet, da kan det være lurt at man er med fra begynnelsen. La han bestemme selv, ikke mas på han hvis han ikke vil, han kan jo ha grunner til å ikke ville bli med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...