Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste datter går i 5.klasse. I høstferien brakk hun høyere arm og er nå gipset. Prøvde å få tak i kontaktlæreren hennes men hun tar ikke telefonen. Mannen min snakket med rektoren på skolen da hun startet opp igjen etter ferien, han sa at dette skulle de fikse med tanke på skolen.

Hadde jo trodd at kontaktlæreren ville ta kontakt med oss men vi har ikke hørt et pip.

Først sa datteren vår at læreren skulle ordne egen ukeplan til henne, men det ble visst aldri noe av.

Mannen min traff læreren i gangen da han hentet på skolen forrige uke, og spurte da hvordan det gikk med detteren vår.

Fikk et hastig svar, at det gikk jo så bra att, hun er en skikkelig "guttejente"???.... hvorpå mannen min spurte hva med skolearbeide og lekser, er det noe spesielt vi skal hjelpe til med.

Da svarer lærereren at vi fikk hversegod skrive for henne, og de andre elevene skrev for henne på skolen.

Syntes for det første at dette var en merkelig ordning, hadde vel kanskje trodd at hun kunne få tilgang på en pc slik at hun kunne skrevet sjøl på skolen, ikke la andre elever få dobbelt opp.

En annen ting er vel at hun kunne vel ringt oss, slik at vi kunne få innformasjon om at vi skulle gjøre leksene hennes...

Ble litt langt, men måtte få ut litt irritasjon!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpemeg, det hadde jeg gått videre med til ledelsen!! Hun virket utrolig useriøs, dette hadde jeg ikke funnet meg i!! Møt opp på skolen i morgen og forlang ett møte med læreren det gjelder og rektor!!

Lykke til! :)

Skrevet

Ja, hvis hun ikke tar telefonen, og rektor har videreformidlet beskjeden fra dere, virker dette ganske slapt.

Uansett, hvis det var slik at dere ikke hadde kontaktet skolen, burde en ansvarsfull lærer kontakte hjemmet - i det minste skrive en lapp.

Fra læreren

Skrevet

Skal på foreldresamtale på torsdag, men jeg vil liksom ikke komme på "kant" med læreren.

Får prøve å si det på en pen måte, at jeg savnet litt mer informasjon om hvordan vi skulle forholde oss til dette med lekser osv...

hmm ikke enkelt dette her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...