Gå til innhold

Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har jeg vært plaget med svimmelhet, spes. når dagene blir lange.. Det om skjer er at jeg først blir svimmel, så begynner jeg å høre dårligere, blir kvalm og kaldsvetter, føles ut som jeg nesten besvimer. Det hender veldig ofte når jeg er ute å handler, må bare kaste alt jeg har i henda å finne meg en plass å sette meg:) hehe..... Går somregel over etter en liten stund. Men lurer på hva det kan være, noen som har vært bort i dette før?

Har vært å målt blodtrykket 2 ganger, sist da jeg var 12 uker... Er nå 19+5.. Alt var helt topp da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje opplevd det, men tenker at jernmangel kanskje kan vere ein årsak. Har du sjekka det?

Skrevet

Har hatt mangel på jern i store deler av livet, men på forrige kontroll fikk jeg sjekket, og alt sto bra til da... Men tror jeg må høre med lege/jordmor ved neste kontroll...

Er veldig slitsomt når det er sånn... Bare på bussen til jobb idag ble jeg skikkelig dårlig og måtte bare hoppe av en god del "stopper" før jeg egentlig skulle:) hehe....

Skrevet

Jeg har det også sånn innimellom. Men jeg har hjertebank i tillegg. Eneste som hjelper er å sitte eller ligge til det gir seg. Lurer på om det bare er sånn det er eller om jeg burde tatt det mere med ro. Har du det ofte?

Skrevet

Til ***babyimagen***

I det siste så har jeg fakisk opplevd det ganske ofte... Hadde det forrige torsdag, fredag og tidlig i morgest.. Jeg er også usikker på om jeg stresser for mye...

Hvor ofte har du det da?

Skrevet

hurra det er ikke bare meg :D jeg er i uke 18 og jeg har vært plaget med svimmelhet.. men har forstått det sånn at det er ganske normalt.. kan være stress relatert. :D

Skrevet

Er litt usikker på hvor ofte, men kanskje et par ganger i uka. Er som regel når jeg jobber eller gjør noe annet fysisk. Er litt vemmelig, men går ganske fort over da. Lurer på om det kanskje blir for mye stress innimellom. Har en jobb som gjør at jeg ikke kan sette meg når jeg vil.

Skrevet

har opplevd det et par ganger selv, men klarer å rekke å sette meg ned før det er for sent.

Alt av tester er normalt, så det er nok bare hormoner eller noe.

Skjedde en gang mens jeg var hos veterinæren med valpen for kontroll. Måtte bare sette meg ned og holde bikkje fra stolen en meter unna. Veterinæren trodde sikkert jeg var veldig lat, hehe. Etter å ha stått i bare 10 minutter. (synes ikke at jeg var gravid da).

Skjedde istad på ikea også. da måtte jeg bare sette meg ned på huk, og holde meg fast i vogna. Sto i kø i kassa...

Skrevet

Du har nok lavt blodtrykk, noe som er helt normalt. Jeg opplevde det samme for noen dager siden. Det skjedde faktisk da jeg skulle til legen. Flaks! blodtrykket mitt var lavt og det var helt vanlig å få de symptomene du beskriver. Ligg med bena høyt og husk å drikke masse!

Skrevet

Jeg har hatt litt det samme, men ikke sånn kjempesvimmel synes jeg, men i dag endte det med at jeg besvimte på jobb. Følte meg bra etterpå, men så begynte jeg å måtte på do hele tida og det kom litt blod.

Fått beskjed fra føden om å bare ligge i ro og se om det gir seg, og det har det gjort. Men blir jo bekymra da:-( i uke 23 nå.

Håper på at det bare skal være et hendig sammenfall av omstendigheter og at blødninga ikke har noe med besvimelsen å gjøre. (var veldig lite)

Blodtrykket og prosenten var helt fint for ei uke sida, men kan vel ha endra seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...