Gå til innhold

Synes dere det er frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 28. I uke 10 kom ei veninne og dumpa tre digre jysk-poser med klær her.

Hun har gutter så det er bare gutteklær. Kjempekoselig å få klær, men jeg vet jo ikke hva jeg får så mange av de klærne er uaktuelle hvis det ikke blir gutt. I tillegg får jeg sommerbarn og det er sikkert 15 bodyer i str 56 med kort eller ingen arm. Vi venter vår første så vi har jo lyst til å kjøpe litt nyfødtklær selv og.

Er det frekt å finne de klærne som er aktuelle for oss, for så å levere tilbake de klærne som ikke er aktuelle og si at vi desverre ikke får bruk for dem? Eller skal jeg bare vente til babyen kommer og har vokst over de str?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel du må jo gjøre som du vil, tror ikke hu bør forvente at du bruker ALT men barneklær er dyre....jeg er desverre den første både i vennekretsen og i min familie som får barn nå så jeg må kjøpe alt..skulle ønske jeg kunne fått låne stæsj...

Skrevet

Det kjem an på kva forhold du har til venninna di og om dumpinga var avtalt eller ikkje. Eg takka nei til ein god del kle (typisk jente eller gutt) medan eg gjekk gravid, så fekk eg heller det eg trengde etterpå.

Eg synest ikkje det er frekt om du sorterer og leverer tilbake ein del, men det kan hende venninna di synest ho har vore kjempesnill og synest alle kleda er superfine og vert fornærma om du ikkje vil ha dei.

Skrevet

Vi fikk masse som var utslitt, rett og slett. Lot det ligge til jeg hadde vært litt på etterskudd med klesvasken. Da kom de godt med allikevl..:)

Man får mye, og mye rart. Fikk klær til nyfødt i polyester med glidelås nedover hele ryggen. La baby på magen og tok noen bilder, så brukte vi det ikke mer. (Syntes det så fryktelig ubehagelig ut.)

Selv hadde jeg ikke klart å levere tilbake. De vil jo bidra og være koselige. Hun skjønner garantert at du vil kjøpe litt sel vog bruke nytt, men hun vet også hvor utrolig mye klær babiser kan finne på å gå igjennom på en dag;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å bare plukke ut det dere vil bruke, hun kan jo ikke forvente at dere skal bruke alt, tre sekker er jo ganske mye også.

Skjønner godt at du vil handle til den lille selv, venter selv den første og synes det er moro og gå å handle. :)

Skrevet

Får en del klær fra familie og venner med større barn. Jeg pleier å plukke ut det jeg liker og trenger og levere tilbake resten. Da kan de låne ut klærne til noen som trenger de og har lyst på de. Syns det er dumt å gjemme på ting jeg ikke bruker når andre kanskje vil bruke de.

Mine venninner skjønner at jeg ikke bare vil ha brukt (og til dels slitt) tøy, så ingen sure miner.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare beholdt klærne, å sett etter hvert hva jeg hadde fått bruk for.

Skrevet

Jeg har plukket det som er rett i sesong o.l. ut fra det jeg har kunnet arve. Tror de fleste skjønner at du ikke kan bruke alt. Når jeg var ferdig med lånet så sendte jeg alt tilbake til avsender om hun ønsket det, eller videre til fretex.

Fikk låne klær av ei som er veldig følsom på sånne ting, og da bare sendte jeg alt tilbake når str ikke passet lenger. Hun visste jo ikke hva jeg hadde brukt og hva jeg ikke hadde brukt. :)

Skrevet

Nei, ta det du vil ha og spør om hun vil ha resten tilbake eller gi det vekk selv. Ikke noe galt i det! Om du tar vare på noen og gir vekk resten kommer ikke venninnen din til å merke det heller...

Skrevet

Vi fikk fire sekker med klær for et par uker siden,

er 9+1 i dag.

Mesteparten av klærne er fra str 2 år og oppover.

Har tatt ut noen bodyer og nattdrakter, av det absoutt minste jeg fant.

Resten skal jeg kaste.

Vi vil også kjøpe noe nytt når den tid kommer...

Er vår første, og så er det første barnebarn på begge sider, så jeg regner med at vi får en del også.

Ta vare på det du vil ha, og gi det du ikke vil ha tilbake.

Er ikke alltid like enkelt å si nei heller når folk kommer med.

Skrevet

Synes du trygt kan levere tilbake det du ikke vil bruke. Når folk kommer med brukte klær så må de forstå at ikke alt vil falle i smak. Man vil jo kjøpe noe nytt også, kanskje spesielt om man venter sitt første barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...