Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Når du/ ungene er syke, hvordan blir du møtt når du ringer jobben for å si fra ? Er det javel og god bedring - eller sukk og stønn og "ja, hva skal vi gjøre da, tro...?"
Meg + 2 prinsesser Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Heldigvis så jobber jeg for mine svigerforeldre, og de vet hvordan ståa er her i huset, med MYE sykdom.. Hadde jeg jobba for noen andre er jeg stygt redd jeg aldri hadde blitt trodd. Hvordan blir du møtt da?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Har blitt møtt med sukk og får forståelsen av at jeg setter dem i ei knipe. Det er festlig å måtte grue seg for å ringe og si fra på toppen av egen eller barnas sykdom. Dette her jeg opplevd på to forskjellige skoler (-vikariater). Andre jeg har nevnt dette for synes det virker uproft. Mulig jeg bare har vært uheldig? PS: Er ingen unnasluntrer som er borte uten grunn, bare så det er sagt.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Det er dårlig av en sjef. Klart, skjer det gang på gang og ofte, så kan de ha grunn for det, eller bli mistenksomme. Men du har nok bare vært uheldig. Venninnen min fikk beskjed av sin sjef at fikk ho ultralyd på en dag ho jobba (har fri en dag i uka) så fikk ho vær så god og bytte til dagen ho hadde fri! Er barnet hennes syk,så skal heller ikke han være syk på en dag ho jobber. Noen bør bare ikke være sjefer. Ikke tenk på det, er man syk eller har syke barn så er det bare sånn det er.
Libido- Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 til meg er det javel (sur) Hos typen er de mye mer snille =)
Lille Ollebolle Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 I min tidligere jobb var jeg akkurat tilbake i jobb etter permisjon og ungen var i bhg. Det er da naturlig at de får allt mulig av sykdommer, og han var mye plaget av ørebetennelse. Pga mannen min sin jobb falt det ofte på meg å være hjemme.. De første gangene var det et litt surt javel, så etterhvert ble det : Syk igjen???? Du bør kanskje prøve å gi han mer vitaminer eller noe... Jeg har ny jobb nå, og håper jeg ikke ville fått en slik mottagelse igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Har en mistanke om at det er lettere for en sjef å komme med slike meldinger til en dame (- enten de er mann eller kvinne selv).
___ Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er arbeidsgiver og sier gjerne "Æsj" eller "Huff" eller andre negative ting når folk blir syke. Det betyr faktisk ikke at jeg er sur på den det gjelder, men at det blir en ekstra jobb på meg. Det jeg kan bli sur for er hvis noen av mine ansatte konsekvent tar fri ved barns sykdom forde faren (som regel) har en "viktigere" jobb. Da føler jeg det rimlig uretferdig at jeg skal bære alle kostnadene og hans arbeidsgiver skal slippe unna. Prøver å være positiv og har for tiden et ekstremt lavt sykefravær, men det har vært episoder for noen år siden som ergret meg.
___ Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Det skyldes kansje at det er ganske vanlig at mor bruker alle sine "sykt barn" dager før det i det heletatt er aktuelt at far tar seg fri?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Du veit at du som arbeidsgiver kan "kreve"/be om at foreldrene bytter mer på hvem som er hjemme? Som du sier blir det jo veldig skeivt. Veit ikke reglene på dette, men veit de påpekte det på den forrige jobben jeg hadde. Er jo ofte moren som blir hjemme av ren vane også....
Diva Muffin Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg ble møtt med full forståelse, og beskjed om å fortelle hvordan det gikk. Hadde bare en og en halv sykedag det siste året før jeg ble gravid. En dag jeg stupte på jobb, og påfølgende dag i røntgen og en del andre undersøkelser på sykehuset. Når det er såpass alvorlig tror jeg ikke de tør si "jaja, det blir vel mer jobb på oss andre da"
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Mannlig sjef & mannlig arb.miljø, men full forståelse, god bedring og vi ordner alt.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, veit det er et sjeldent privilegium, dessverre... Såpass bra sjef at selv uten sjukmelding men bare utslitt blir man bedt om å bli hjemme, jobbe hjemmefra eller når det passer på døgnet, så lenge man holder unna det vesentlige - og går ikke det stepper han inn sjøl, eller kolleger. Fantastisk støtte å ha.
snirkeline Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Ble møtt med litt sure,korte kommentarer.Ikke mye moro,nei:-(Fikk inntrykk av at de ikke trodde meg. Men nå går det bra,har fått innvilget fritak fra arb.giveransvar.Pga,at jeg har en kronisk lidelse.Så nå koster det ikke jobben et øre om jeg blir syk
Willemo Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 Ingen sure miner, bare god bedring. Allikevel kvir jeg meg til å ringe, og heldigvis er det skjelden noen er syke her. Vi har høyt trykk og lite å gå på personalmessig ( som jo er ganske vanlig i helsevesenet) og vet selv hvor mye arbeid det ofte skaper med sykdom og sykemeldinger blant personalet.
Stratos med 3 barn Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Av nettopp denne grunn er jeg glad jeg har hatt samme arbeidsgiver i 10 år sjeldent vært borte fra jobb, dessuten jobber jeg i Staten. Stort sett er folk hyggelige (om man kan si det slik) når jeg melder meg syk, noe som dessverre har vært altfor ofte i det siste.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Er selv arbeidsgiver med ansvar for mange og det ville aldri falt meg inn å være sur eller si Huff og æsj når noen ringte inn. Sier alltid god bedring og avtaler neste tilbakemelding. Har jeg mistanke om at noen sluntrer unna, er mye borte mandager osv osv så ville jeg kalt dem inn til en prat, ikke tatt det over telefonen der og da. Hadde min arbeidsgiver møtt meg på en slik måte hadde jeg faktisk tatt en prat med dem for er jeg syk så er jeg faktisk syk. Har de ikke mer tiltro til meg så hadde jeg lurt på om jeg ville jobbe der, men klart at det aldri passer at noen er syke, det forstår jo alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå