Gå til innhold

Har alle her hatt MA/SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nesten litt engstelig... Har aldri hatt, vert gravid en gang før og prøver igjen nå... Men føler at det er utrolig mye ma/sa... Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg... Syntes synd på alle de som har gjennomgått det jeg! Jeg har ikke gjort det. Ikke vært gravid før heller da..

Skrevet

Jeg har hatt 2 SA, men dette er mest sannsynlig pga dårlig behandling fra lege. jeg skulle hatt noen medisiner som legen min ikke var klar over. Hun kan alfor lite om stoffskifte. Så jeg kunne egentlig hatt en nydelig baby om 2 mnd eller om 4 mnd. Desverre får jeg aldri møte noen av dem

Skrevet

Jeg synes også dette høres mer vanlig ut enn jeg trodde! Trodde det ikke var så vanlig jeg! Litt engstelig... Prøver på 1mann..

Skrevet

Jeg må iallefall rekke opp handa her dessverre :-( Har hatt en SA i uke 8 tidligere. Men trøster meg med at det da var noe galt med spira!!

Skrevet

Jeg har ikke hatt ma/sa. Har heller ikke vært gravid da... Høres bare helt forferdelig ut...Får vondt hver gang det kommer et innlegg om noen som har hatt det..

Skrevet

Har desverre hatt 2 SA'er selv. Var veldig tidlig hos meg begge gangene....

Grunnen til at så mange mister, tror jeg, er at vi (ikke bare her inne på bim, men generelt) tester så tidlig. Mange opptil 1 uke før IKM. Før disse supersensitive gravtestene kom, opplevde di det som egentlig var en tidlig SA som sen mens.

Så en gang en dokumentar som sa at 50%!! av alle påbegynte svangerskap ender i SA/MA. Maaaaaange av disse blir nok som sagt opplevd som sen mens.

Skrevet

Jeg har født ett velskapt barn og har vært så heldig at jeg aldri hatt verken MA/SA så det er ikke alle som har det.

Skrevet

Jeg har hatt en SA i uke 8 og en MA i uke 7.

Skrevet

Jeg har hatt en SA i februar i år. Rett etterpå ville jeg bare bli gravid fort igjen, men med blannede følelser...kjente på engsteligheten ved å tenke på at det skulle kunne skje igjen. Men nå kjenner jeg at jeg står tryggere og er mer positivt innstillt på en ny graviditet:)

Skrevet

rekker opp hånda jeg også...., hatt en SA i uke 6, det var min første og eneste graviditet. Det er nok litt mer vanlig enn man tror med en SA/MA men samtidig så går det jo bra de aller fleste gangene, så man har jo oddsene på sin side:)

Også tror jeg det er litt sånn at når en har strevd en stund med å bli gravid og kanskje opplevd å miste så søker man info m.m. og ender opp her. Gjelder selvfølgelig bare noen, f.eks meg. Hadde prøvd i 9pp før jeg meldte meg inn hit - man finner en trøst i å lese/prate om andre som har opplevd det samme og som er i samme situasjon. Derfor tror jeg det er fler her inne som har opplevd SA/MA enn det som er det statistiske tilfelle. Men som sagt så er jo dette bare hva jeg tror! Neste gang SKAL det bare gå bra, det er jo enda færre som mister flere ganger på rad så jeg trøster meg med det=)

Skrevet

jeg har ikke hatt det... har ett barn på 2,5 år...

glad for at jeg har sluppet å oppleve dette...

Skrevet

må nok bare rekke opp en hånd jeg også...

Skrevet

Gjennomførte tre svangerskap uten noe komplikasjoner. Mistet fjerdemann i uke 18 ,da.... (MA).

Skrevet

jeg har mistet to ganger...en MA i uke 13 og en SA i uke 6...har ingen barn..så håper jeg får en spire snart...

jeg var også veldig overraska over hvor vanlig d er å miste...sier det ikke for å skremme men viss noen skulle oppleve det så er det godt å vite at man ikke er alene...for jeg følte meg veldig alene om det..men når jeg fortalte det så var det veldig mange som sa at de hadde opplevd det samme og det føltes godt på en eller annen måte..ikke fordi jeg unner ingen andre å miste men..men er ikke så alene..

Skrevet

har en gutt på 8 mnd og prøver på ny. kjenner at jeg er mer engstelig denne gangen. tenkte ikke særlig på mulighete for sa/ma sist da jeg var gravid

Skrevet

glemte å si at jeg ikke har opplevd å miste i sa/ma

Skrevet

Synes ikke du skal være engstelig, er jo ikke noe man kan styre...:) Men vet at det er lettere sagt enn gjort da!

Jeg ble gravid i 1pp begge gangene jeg har vært gravid. Men første tulla gikk det kjempefint, men denne gangen gikk det ikke.

Endte i sa på torsdag... Var da i 8.uke. Det er såklart trist, men jeg tenker at det er en mening med det. Forskning viser jo at årsaken (i de fleste tilfeller) er genfeil og at spira ikke vil kunne bli levedyktig. Så da er det jo bra at kroppen ordner opp selv i stede for at man må bære frem og føde ett barn som ikke kan leve opp....

Skrevet

Vet ikke. Siden jeg har variert syklus, og ubeskyttet sex. Så det kan jo godt hende at jeg har hatt det. Men har en sønn på 2 år, og har blitt gravid igjen. Er mye reddere for sa/ma nå, enn 1. gangen. Krysser fingra for at det går rette veien.

Skrevet

jeg har ei jente, prøver på 2.. har ikke hatt MA/SA... eller jo da jeg var 16, men da visste jeg ikke at jeg var gravid og så var det alt for tidlig for meg å bli mamma.. synd var det så klart.. men nå har jeg ei frisk å fin jente på 15,5 mnd

Skrevet

Jeg har et barn på 14 mnd, og fikk konstantert MA i går på UL, var 12+3. Trodde liksom ikke det skulle skje meg selv om det er svært vanlig. De sa på sykehuset i dag at hver 5. oppdagede graviditet endte i MA/SA. Uff, ikke moro. Jeg hadde sluppet nyheten til noen også. Men må tenke at det er bra fordi det er noe alvorlig galt med fosteret, og dessuten at det skjer tidlig og ikke på slutten av graviditeten. Men trist, og en prosess man må igjennom. Heldigvis har jeg 1-åringen som lager god steminig. Synes virkelig synd på dere som ikke har barn fra før og opplever dette, det må være ekstra tøft. Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Må nok rekke opp hånda jeg også:(

Min første graviditet endte med MA i uke 11, den andre med SA i uke 7 og den tredje med en dødfødsel i uke 27.

Trodde aldri noe sånt kunne hende meg, men det gjorde det jo!

Skrevet

Jeg har aldri hatt som jeg vet om, men d kan jo hende uansett. Håper at jeg slipper å oppleve d, bevisst i såfall. Mange ender i SA/MA, men d er som d har blitt sagt tidligere, at d er pga. at barnet ikke er levedyktig. Jeg er i min 2 pp, har aldri vært gravid før.

Skrevet

jeg har vært gravid 1 gang før....mistet i sa når jeg var ca. 8-10uker på vei...

visste ikke at jeg var gravid...men vart ett hardt slag å få!

jeg tok graviditets test 2 uker før jeg mistet pga at jeg hadde misstanke om graviditet....men den var negativ........jeg produserer visst veldig lite hcg, så det vises ikke at jeg er gravid.!:(

men nå prøver jeg å sambo å lage en liten rakker :-)

(vant budrunden på huset i dag:D så i januar flytter vi inn i eget hus:D)

Skrevet

Hei! Jeg har ikke vært gravid, men håper indelig å slippe å oppleve ma/sa. Dere er tøffe som har vært gjennom det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...