meg & to små vampyrer Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 For hva om jeg er helt "normal" og bare blør konstant fordi kroppen min er teit? At det er den situajsonen som skal være normal for meg?
snurkle Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Uten å vite noe om situasjonen din; dette høres ikke normalt ut og skal ganske sikkert ikke være sånn. Lykke til imorgen :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 Takk:) Bare har mye småblødninger ofte. Har vært sån i flere år og ble verre etter fødsel. Men håper det er noe da. Fælt å tenke at det er slik som jeg har det det skal være for meg.
Nit@™ Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Ønsker deg lykke til i morgen! Tenkte bare jeg skulle gi deg ett hint om at du ikke trenger å gå slik frem til overgangsalderen om de ikke skulle finne noe åpenbar grunn.... http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=0&menuid=2141&documentid=12782 Men du må være ferdig med å få barn først, for du kan bli 100% steril, og uansett vil du få større problemer med å bli gravid... Men det finnes altså håp. Mange leger glemmer rett å slett å gi info om at dette er en mulighet. Jeg skal gjøre dette samtidig som jeg skal fjerne en del av livmorhalsen igjen.. Jeg er lei av store blødninger.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 Men er det noe som hjelper på hyppige småblkødninger også? Har det av og til hele tida. Og har i perioder kraftige vanlige mensblødninger også (jernmangelanemi i en periode osv pga dette). Har faktisk hørt om dette før:) Men legen var ikke så intr i å snakke om dette i det hele tatt.. Hva slags kriterier må man oppfylle for å bli vurdert til dette?
Nit@™ Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Iflg gyn som skal operere meg er kriteriene bla. hyppige blødninger/sterke blødninger og smerter. Om du har lav blodprosent pga det burde jo du gå inn under den gruppen som burde egne deg for noe sånt skulle jeg tro... ?? Jeg skal ha konisering også, så derfor jeg fikk det så kjapt, de skal jo "inn der" likevel ) 40% mister mensen helt, og jeg håper jeg er av den delen ) Men med min "flaks" tilhører jeg de 60 %`ene.... 21. november legger jeg meg under kniven igjen.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, jeg skjønner. Både med og uten hormonell prevensjon har jeg vanligvis 8 dager, der 4-5 er kraftige og til tider veldig kraftig blødning. Har ikke jernmangelanemi mer, etter 1 år med jern fast hver dag og 1 år med cycklokapron fast hver menstruasjon. Men i tillegg til dette så blød jeg av nesten all hormonell prevensjon, småblødninger utenom og i tillegg til vanlige blødninger. Etter fødsel blødde jeg 10 mnd i strekk hver dag, ikke mye, men hver dag. Og det følger seg jo bare inn i rekken av ting je blør av. Er grundig lei. Men må vel uansett belage meg på etbarn til før man kan gjøre noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå