-Loppa- Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 eller nei, kanskje ikke. Den ligger på fremre vegg men ikke foran åpningen
mamma.85 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 jeg vet ikke helt hvor den ligger, men da jeg var på UL sa jordmor at jeg morkaka lå foran, slik at jeg senere kunne kjenne spark .. er 20+1 i dag og sambo har ikke kjent spark enda.. ;( kan morkaka flytte seg?
CB-BabyBoy Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Om du mener om den ligger på fremre vegg, så deler jeg skjebne Jeg tror nok ikke den kan flytte seg, men jeg vet fint lite om dette altså. JM sa også til meg at det vil trolig ta lengre tid før man kjenner spark fordi man kjenner kun de kraftigste. Og det kunne være vanskelig å kjenne hjertelyden pga dette. Junior har beært sin far med et kjennbart spark, hver gang jeg sier "kjenn nå" så ligger han stille. Men jeg kjenner spark stort sett hver dag da. Det begynte vel i uke 20, så det varer nok ikke så lenge før du begynner å kjenne! Og etterhvert kommer du nok til å få noen gode i ribb-beina eller nyrene hehe. Tro meg jeg var ikke sååååå glad for spark når jeg fikk et durabelig hælspark i blæra... Trodde jeg skulle dø på meg, det var gruuusomt Heldigvis har ikke junior gjort det til en vane
tudeluuu Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har også morkaka på fremre vegg, og ganske nært åpningen, etter min bedømmelse. Jeg spurte JM på ultralyd om det var en mulighet for at morkaka kunne flytte seg foran åpningen, men hun sa at den var grodd fast der den var, så det var ingen problem =) Men jeg har hørt at den kan flytte seg bort fra åpningen hvis den ligger foran, så mulig det er anderledes hvis den er der..
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har også det (ikke foran åpningen)
QueSera Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, samme plassering her.. Kjenner enda ikke mye til sparker eller bobler Er 19 uker idag. Fast jeg trur jeg kjente noe i helgen som var, men når det ikke kom tilbake så vet jeg ikke lenger.. Er det noen som vet om barnet kjenner mindre av berøringer og dylikt når man har morkaken foran? Har hørt at den lille kan kjenne om man stryker på magen, men kanskje ikke om det ligger en kake i veien?
7up1980 Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Ja jeg også, derfor ikke så mye liv som jeg virkelig kan kjenne enda:( Blir moro når jeg kommer enda lengre på vei, for da blir det litt mer krefter i det:)
Brunetta =) Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har delvis foranliggende placenta. Jeg har hatt blødninger fra uke 12 og har nesten sluttet og blø nå . Jeg har vært på flere ul og de sier at den vil mest sannsynlig dra seg oppover ettersom placenta vokser og den skal til slutt ligge helt øverst. Den flytter seg jo ikke ettersom den er grodd fast men placenta vokser og da flytter den seg med oppover.
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har morkaken på fremre vegg ja.. Dette gjør at jeg kjenner veldig lite enda..er 28 uker i morgen;-) Også virker denne jenta roligere;-) er jo lov og håpe..he he
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Har det jeg å. Kjenner bare kiling enda:) er 18+1 i dag.
~Mita~ Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 jeg har det, og kjennte ikke spark før sent i uke 20. Sambo fikk kjenne det ca en uke etter. Kjenner det mest helt nederst på magen, eller på sidene. Men det hender junior setter et skikkelig karatespark midt på og, og da kan jeg faktisk se magen røre på seg =o)
superk Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har visst det. Jm sa ingenting om det på ul i uke 16, men når jordmor på helsestasjonen så på papirene mine fra sykehuset, sa hun at jeg hadde morkaka forran. Hun sa det kunne ta lenger tid å kjenne liv, men bemerket det ikke noe særlig. Jeg er 24 uker på vei nå og kjenner godt med liv. Det må da være liv jeg kjenner..? hehe! Førstegangs... kjenner både over og under navelen og på sidene. Gjerne flere steder samtidig faktisk. Kjent sånn et par uker. Kjente ingen fiskehale eller leamus som andre har forklart det. bare rett på spark. far kan også kjenne det nå. blir beroliget av å kjenne det. Godt å kjenne liv. Tror ikke det er uvalig å ikke kjenne noe før rundt denne tiden for oss med morkaka forran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå