Duracellgirl*prøver* Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 jeg fikk idag bekreftet mistanken min, vesklegutten vår har atopisk eksem. Vi skal nå kutte ut nan og gå over til nutramigen på blå resept. Vi skal smøre han med kortisonsalve noen dager fremover og senere fortsette med fete kremer. har dere noen kremer å annbefale? Måtte dere ev kvitte dere med hunden? Vi fikk beskjed om at han ikke var bedre etter kortisonkur og en uke med fet salve etterpå.. så måtte vi vurdere å kvitte oss med hunden vår ettersom folk med atopisk eksem reagerer på hundehår.
rosa og en blå Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 hmm.. nei ikke kvitt deg med hunden.. ikke enda.. men prøv å la mor di passe han og se om han blir bedre først.. me kremmer må du bare prøve deg frem.. jenta mi skreik av a-derma som alle anbefaler..eg liker cosmicka ubs uten parfyme.. (står med lita skrift) -den og kan svi men hjelper fort- lokobace repair på fingrer og ansikt.. (den er for fet til kroppen får ikke puste) dersom han har tørr hud.. salisylvaselin om han har skorper. har han masse eksem? vi måtte bade jenta i kaliumpregnamenent. (el noe slikt) og tulle henne inn i gassbind om natta..
Duracellgirl*prøver* Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 Mamma skal nok ikke ha hunden, hun ligger alvorlig syk på sykehuset.. Men vi tenkte ev få noen til å ta hunden noen uker slik at vi får testet om det er hunden han reagerer på. Lokobase har vi brukt masse til storebror(han hadde anntydning til eksem når han var mindre,men alt er borte nå) så vi har brukt lokobasen til yngstemann nå også,men den ser ikke ut til å fungere.. han har på kinnene i hovedsak,men merker at den begynner å komme bak armene litt også nå. Vi bruker olje uten parfyme når vi bader eller dusjer han, har aldri brukt såpe. (han er 10 uker) Nå skal vi investere i tørketrommel, slik at tøyet blir mykere mot huden hans også.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Vår mellomste har atopisk eksem og fikk det som liten baby (2-3 mnd). Han hadde på det værste blødende og væskende sår. Vi måtte også kombinere kortisonsalve og fete kremer i en periode til han ble bedre og vi kun kunne bruke krem. Vi har prøvd locobase repair, Aderma Exomega, A-creme og Avene for atopisk hud på ham og av de var det A-creme som var best, uten tvil. Problemet er bare at den ikke er fri for parabener og i tillegg ikke lukter så godt, så vi byttet til Avene og den har også vært veldig bra for vår gutt, de to første hjalp ikke for vår gutt, men vet at mange andre er fornøyd med disse to. Vi hadde katt når mellomste fikk dette og ble rådet til å kvitte oss med den og det gjorde vi, gav den vekk til en bondegård, atopiske barn har desverre ofte en større risisko for å utvikle allergi og da bør en ikke eksponere dem for mye for dyrehår. Kommer jo an på hunderasen dere har da, litt forskjell på en puddel og en langhåret st.bernhardshund liksom ;-) Ellers har vi fått tips om å ha rikelig olje i badevannet, være varmsom på å gi ham sitrusfrukter (spesielt kiwi, vår blir full av eksem av kiwi), tomat, ketshcup ol og vår gutt reagerte også på ull inn mot kroppen. Han er blitt 3 år nå og er faktisk eksemfri på sommerhalvåret, da går han i lette klær og er mye i solen, det gjør underverker med eksem! Om vinteren blir huden tørr igjen og eksemflekkene dukker opp, men vi klarer å holde dem i sjakk med krem nå. Lykke til!
rosa og en blå Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 -rene bomullsklær.. (vi hadde ofte 4 skift per dag pga huda flasset) -kald rom -luftig vogn (ikke pakk for godt på) -ta på fuktighetskrem 2 ganger oftere om dagen enn det du har tenkt:) (enn tynn krem) -d-vitamin kan ofte hjelpe.. (hun vart mindre tørr) -skift ofte på senga.. -bad ikke oftere enn 5 dag -støvsug hver dag siden du har hund hudlegen sa til meg att de ikke reagerer så tidlig på husdyr.. (el så var det bare om hun var allergisk på prøvene) vi har katt da.
rosa og en blå Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 å unnskyld sorry!! det viste eg ikke nå vart eg leig meg.. ja, eg og kjøpte trommel når hun fikk eksem.. hun var bare 3 uker, over hele kroppen.. hudlegen sa 70-80% på kroppen.. ha på elocon og så locobase etterpå. når du bruker salver med hydrokortison skal du smøre på krem 10 min etterpå. sann ca.. lykke til.. eksem er noe dritt..
Dailis Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Mine har hatt glede av a-derma. Den er for atopikere, er kløestillende og. Synes den fungerer godt når man bruker dusjoljen og smører. De har forbyggende og behadlene krem, samt mye annet. Men det er veldig forskjellig fra barn til barn. På hudlegekontorene gir de ofte ut anbefalinger, de har og ofte eksemskole for foreldrene så du lærer masse om smøring av barna. Elelrs er det masse masse smøring, og olje i bad/dusj som gjelder. Legene er jo uenige, men jeg synes at å bade/dusje ungene daglig gav mer utslett trass i oljer. Men er det utslett i bleieorådet fikk vi et godt råd fra hudlegen om å ikke stelle med vann, men med bomull og jordnøttolje. Var veldig effektivt:) Lykke til.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for råd og tips, og at dere deler erfaringen. Jeg skal sjekke på apoteket i morgen hva de vil annbefale oss, men tar med lapp med navnet på de kremene dere har tipset om. Hunden vår er en strihåret dachs, og har ikke langt hår.. så da kan vi ihvertfall vente litt og se det ann... skal støvsuge oftere enn jeg gjør, helt klart! Og fortsette med olje i badet:)
rosa og en blå Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 eg brukte aloe vera olje.. den likte eg kjempe godt..
Duracellgirl*prøver* Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2007 jeg bruker natusan sin olje, uten alovera.. prøvde den med alovera,men synes det lukter for sterkt.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Vi bruker a-creme på jenta vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå