Smånetta 14.mai Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Det er så kjedelig når man er kjempemotivert og engasjert i noe også møtes man av sånn supernegativ holdning. En ting er liksom ute i byen, på en måte, men noe ganske annet er blant koleger. Har jobbet med internasjonal dag i forbindelse med OD på jobb. VI i kommiteen legger sjela vår i å engasjere elevene og få fram poenget med å hjelpe andre. Forventer ikke at alle elevene våre skal støtte opp om det, men når LÆRERE prøver alt de kan å sabotere! GRRRRRRRR! Dette er jo noe elevene har valgt å være med på gjennom elevrådet og allikevel mener lærere på skolen at "de må få slippe". De tåler visst ikke noe som helst disse stakkars ungdommene.
Klar for en liten en =) Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 det er en ting du må huske på da. elevrådslederen er gjerne en sinnsykt kissass som bruker mesteparen av tiden på å sleike rektor og andre lærere så lngt opp at du har lyst til å spørre om de vil ha no ekstra smak-- Og det er elever som har lyst til å være med å hjelpe, men de liker ikke å føle seg tvunget til det. Dette er jo noe som bestemmes over hodene på elevene flest. Det er ikke akkurat slik at elevrådet går rundt og spør hva resten av eleven på skolen har lyst til. Og elevrådet er IKKE valg ut av dem som er mest egnet til jobben menav de som er MEST populære. Jeg gikk 4år på vgs så dette vet jeg. Og noen lærere ser dette og da sier at eleven må få velge selv. Og ikke bli påtvingt å hjelpe. får de valget selv er det mange flere som vil være med å hjelpe. Skulle ønske jeg hadde slike lærere når jeg gikk på skolen- Det værste jeg viste var når lærere bestemte ting over hodene våres og "glemte" å informere oss elever.. Og etterpå sa de at det de hadde gjort var rett pga de hadde snakket med elevrådslederen.. Derfor blir elever rappkjefta mot lærere-- =D
Smånetta 14.mai Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 De kan velge å ikke være med, da. Vi prøver bare å få dem til å tenkte over hva opplegget går ut på. Vi har laget masse kult opplegg med leker og rollespill som til og med dekker læreplanmål sånn at vi ikke må ta igjen noe senere. Det er alltid en elev eller to i hver klasse som ikke vil eller ikke gidder, men når lærerne motarbeider kolleger, er det liksom litt vanskelig å gjennomføre. For ordens skyld har vi få rappkjefta elever. Lærere derimot...
Klar for en liten en =) Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 rappkjefta lærere er et STORT problem. Hadde ei forferdelig trønder jeg. huff-- Og det er kjemoe bra at dere prøver =D Og jeg mener at hvis lærere har problemer med hverandre får de snakke om det seg i mellom og komme til en enighet slik at elever slipper å oppleve det. hehe.
Smånetta 14.mai Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 De holder det på lærerværelset. Poenget er bare at når man har jobbet hardt og engasjert med noe, uansett hva det gjelder og noen synes det er det dummeste i verden, så blir man såååååå skuffa! Håper ikke de er sånn mot andre enn kolleger.
Klar for en liten en =) Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 poeng der ja. slike er slitsomme
CB-BabyBoy Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Unnskyld meg, men kødder du eller? Snakk om å skjære alle over en kam " elevrådsledern er som regel en sinnsykt kissass".... Merker jeg blir så provosert at jeg snart ser rødt her. Jeg var elevrådsleder på skolen min fordi jeg hadde et genuint ønske om å gjøre hverdagen på skolen bedre. Og jeg gav FULLSTENDIG FAEN i hva rektor og de andre lærerne mente om meg. Jeg lærte elevene om rettigheter, satte i gang streik for gratis skolebøker og økte pokkern meg OD-innsamlinga med 100 000 kr det året jeg var leder. HI; jeg syns det er kjempebra du jobber med dette og virkelig bryr det - det skulle vært flere av deg på norske skoler. Da hadde hverdagen vært bedre for mange tror jeg!
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 enig med deg. og HI fortsett arbeidet!! jeg er en av de som slet med å komme meg på skolen pga hverdagen(er 19 år og går stadig på skole, men nett nå.) og OD var en fast dag og jeg elsket det. og jeg har aldri vært lærers yndling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå