Gå til innhold

ikke hørt på kk bergen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.sitter her ganske skuffet i kveld etter en kiip lege time på haukeland. venter mitt andre barn i desember,og etter å ha hatt en tøff fødsel i januar 2006 der jeg måtte sy mye,har både fast legen min pluss jordmor villet ha meg opp til vurdering om ett keisersnitt ville være bedre for meg. de mener det er fare for at jeg kan få skader jeg ikke blir kvitt om det samme skulle hende neste gang. men nei. på haukeland var det blankt nei. her var der ingen medfølelse å hjelp og få. jeg hadde ingen med bestemmelse i det hele tatt,enda jeg fortalte at jeg var redd.legen var bare helt pyton.nå vil jordmor prøve å hjelpe meg videre til voss. håper at de tar i mot meg der da. noen andre som har blitt behandlet dårlig kk bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da. Føler virkelig med deg. Har hørt at de skal være spesielt strenge med ks på Haukeland. Skjønner godt at du er skuffet. Skal selv til samtale på SUS i Stavanger angående evt planlagt ks i desember, og gruer meg veldig. Er kjempe redd for å få avslag. Har heldigvis støtte fra jordmor og fastlegen min pga en tidligere traumatisk fødselsopplevelse, og de mener at jeg kan nekte å føde vaginalt. Har vært igjennom et hastesnitt selv for 2 år siden, så jeg vet jo at det er en stor operasjon.

 

Har hørt om andre som har fått innvilget på SUS men faktisk ingen på Haukeland. Vet at du i hvertfall kan nekte å føde vaginalt hvis du står på krava, spesielt siden du har hatt en tøff fødselsopplevelse bak deg.

 

Ønsker deg virkelig lykke til og håper du får innvilget ks hvis du ønsker det!

 

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for trøstende ord! Skal nå få legen min til å prøve voss sykehus,har hørt mye bra om de. lykketil til deg også,hadde vært kjekt å vite hvordan det har gått når du har vært til samtale..klem til deg fra anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg mer beskjed når jeg har vært til samtale :-) Håper virkelig du får gjennomslag på Voss sykehus, men det er skikkelig teit at du må oppsøke et annet sykehus for å få ks!!! Blir utrolig sint når jeg leser sånne historier. Av og til lurer jeg på om disse jordmødrene og fødselslegene mangler helt empati.

 

Skal som sagt holde deg oppdatert, og håper du også gir beskjed på denne tråden hvis det skjer noe nytt med deg. Jeg skal følge med :-)

 

Stor klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...var på kk forrige uke på grunn av kraftige smerter i magen og hadde ikke kjent liv hele dagen..(hun pleier alltid å være kjempe aktiv)..

ble tatt i mot av en jordmor som jeg hadde lyst å slå ned til slutt...når jeg satt der og hun stilte meg noen spm anngående smertene og babyen fikk hun meg til å føle meg ufattelig DUM.. sa at hadde jeg snakket med henne på tlf hadde hun ALDRI bedt meg komme opp til en undersøkelse og jeg overdrev smertene og smertene var ikke i magen, de var på siden av magen osv.. hadde det ikke vært for at typen var med hadde jeg gått med en gang..men ble undersøkt av en lege etterpå og hun var veldig hyggelig..men hadde jeg fått samme jordmor under fødselen hadde jeg rett og slett nektet henne å komme inn i rommet..vet ikke hvor mye det hadde hjulpet, men allikevel:P du får nå i hvertfall ha lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare fortelle at alt gikk bra på samtalen i dag på SUS. Fikk innvilget keisersnitt uten diskusjon eller problemer. Det var en fødselslege og ei jordmor tilstede, og de sa at ingen kan tvinge meg til å føde vaginalt hvis jeg ikke ønsker det selv. Fikk også se at alt stod bra til på ultralyd :-) Jenta vår ligger i seteleie og er litt større en gjennomsnittet så jeg får nok en stor baby denne gangen også! Satt og grein under hele samtalen som varte i ca. en time. Fortalte litt om hvordan jeg opplevde forrige fødsel og de forstod veldig godt at jeg ikke ønsket å føde vaginalt igjen.

 

Hvis jeg ønsker det kan jeg komme tilbake i uke 36 og få målt bekkenet mitt og babyens størrelse. Hvis jeg derimot ikke ønsker dette blir det satt opp ks som normalt. Jeg skulle få brev om dato i posten.

 

Ønsker deg lykke til på sykehuset i Voss!

 

God klem fra meg (som endelig kan puste lettet ut og senke skuldrene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Å nå ble jeg glad for at det ordnet seg for deg. kanskje det er håp for meg også? har jo lov til å velge sykehus selv,så kanskje jeg får prøve sus jeg også..er helt desperat nå jeg.he he. matlyst og natte søvn er nesten helt borte etter den samtalen på kk.føler at jeg begynner å få dårlig tid til å få dette i orden. Har termin 29.12. venter jente jeg også som skal hete vilde. Er jo litt stress å måtte reise til ett annet fylke for å få dette i orden sånn i jule tider...har fått time til fast legen min på torsdag ,da skal jeg be om at hun MÅ hjelpe meg. Føler meg så masete pyton greier. Når er det du har termin da? klem til deg fra meg..hilsen anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne!

 

Du må IKKE føle deg masete. Du har faktisk krav og rettigheter, og jeg jeg synes så utrolig synd på deg som mister matlyst og nattesøvn pga en dum lege på kk på Haukeland. Sånn skal det ikke være å gå gravid! Har faktisk tenkt selv at det ikke kan være så godt for babyen min å være så lei meg og bekymret som jeg selv har vært. Tror babyen har det best når mor er glad :-)

 

Skjønner godt det høres kjipt ut å reise til et annet fylke for å føde, og jeg synes det høres unødvendig ut at det skal være sånn, men det viktigste er jo at du får en fin fødselsopplevelse denne gangen som kanskje med tiden kan "viske ut" noen av arrene du fikk fra forrige vonde fødselsopplevelse. Kanskje det for deg ville være verdt turen til et annet sted for å føde? På SUS har de helt nytt pasienthotell som virker veldig ok.

 

Jeg håper håper håper for deg at fastlegen din har forståelse for deg og alt dette du har vært igjennom. Har hørt om folk som har byttet sykehus inntil 3 uker før ks, og det har gått helt fint :-)

 

Jeg har termin 26.12. og får ks 7-10 dager før termin.

 

Gi beskjed om hvordan det gikk på samtalen din da med fastlegen!

 

Stor klem fra meg

 

(jeg velger og har tidligere valgt å signere med anonym pga at dette har vært veldig personlig for meg å fortelle om fødselsangst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne!

 

Lurer bare sånn på hvordan det går med deg? Har du fått kontakt med sykehuset i Voss eller SUS? Håper det går bra med deg. Har tenkt mye på deg den siste tiden og lurer på hvordan det går.

 

God klem fra meg som har svart deg før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der:) har heldigvis en kjempe grei fast lege som virkelig står på for meg..hun har i går sendt brev til voss,så nå får jeg bare vente på svar.. legen min støtter med 100 % så det hjelper jo litt da + Jordmoren min. Men hjelper lite når de ikke kan forlange det for meg.. føler tiden jobber i mot meg,er jo bare 8 uker igjen... legen min mener at det er helt sykt at i 2007 skal vi kvinner ikke få bestemme over egen kropp... takk for støtten,god klem... fra.anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg

får vondt av deg jeg ... men på haukeland prøver de at en skal føde vaginalt så sant det ikker er medisinske grunner for å la være. selv hadde jeg lyst å ha ks , dette pga tvillinger å begge lå i sete samt at jeg var førstegangs fødende.. men både jordmor og lege på haukeland frarådet meg å ta ks. vi tok mål av bekkenet mitt å det viste seg at jeg hadde stort nok bekken til å føde vaginalt. jeg gjorde dette å hadde egentlig en fantastisk fødsels opplevelse....

 

håper det ordner seg for deg

 

lykke til

 

går nok bra skal du se... barnet har mye bedre av å komme vaginalt kontra ks.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle som har skrevet, og støttet meg.. vil bare dele gode nyheter om at jeg nå har fått innvilget ks på voss!! tok 5 min fra jeg kom inn til legen før han gav meg datoen!! ett helt fantastisk menneske.. er så lettet og glad!!!! takk for støttende ord her inne i en vanskelig tid.. klem fra anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne!

 

Så fantastiske nyheter! Nå ble jeg kjempe glad på dine vegne :-) Godt at alt ordnet seg til slutt, så håper jeg virkelig at du kan klare å nyte resten av svangerskapet i ro og fred.

 

Lykke til videre!

 

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...