Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Det er så vanskelig å stå imot. Jeg har fått helt dilla på sjokolade og andre ting med masse sukker i. Jeg er blitt flink til å kjøpt frukt som jeg kutter opp i biter og legger fint på et fat. Det er jo kjempegodt, men får alikevel dette sukker suget etterpå. Så det blir gjærne litt godis hver dag. Har algt på meg 6 kilo og er snart 25 uker. Vet ikke hva som er normalt jeg. Flere som har det slik?
Isla verde Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har også lyst på sukker/sjokolade hver dag og føler jeg får abstinenser hvis jeg ikke får noe. Er 19 uker og har lagt på meg ca.3,5-4 kg. Jordmoren sa i dag at det ikke gjorde så mye, så lenge jeg fikk i meg sund mat også og ikke hadde lagt unormalt mye på meg. Trener også en del, så jeg håper det går greit! De tester jo for sukker i urinen også, kanskje for mye vil gi utslag der...????
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jo, det blir for mye søtt her også. Har så lyst på noe godt hele tida! Huff! Egentlig er jeg en person som trener daglig og spiser sunt, men etter at jeg ble sykmeldt har det blitt mye sofasitting og godtespising... Jeg er fortsatt relativt slank i kroppen, men magen er gigantisk! Har lagt på meg over 10 kg, er i 29. uke nå.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Kunne spist kaker, desserter og godis mange ganger om dagen. Krever ENORM viljestyrke å holde seg unna.....Unner meg noen biter kokesjokolade samt et par kjeks innimellom- men summa summarum ikke noe mer søtsaker nå enn før jeg ble gravid. Likevel har eg snart lagt på meg 10 kg....er i uke 27. Kor de kiloene kommer fra skjønner eg ikke-for er besvisst på å ikke spise mer enn før........
3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Har det akkurat som deg. Er i uke 24 og lagt på meg 9 kg. Leste noe Jeanette Roede skrev i et eller annet blad, der ofte dette søtsuget kunne komme av rett og slett av at du egentlig trengte veske. Sørg for å drikke masse vann. Jeg har begynt med det, og det hjelper aktisk litt. Bøtter innpå en halvliter vann i ny og ne iløpet av dagen, og det ser faktisk ut til å hjelpe meg litt iallefall.
ny på vei? Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 kan jo være et vitamin eller noe annet man trenger, hva med¨å spise en søt mango eller noe annen søt frukt? hjelper på meg om jeg har søt-hunger:-)
Jordbæret <3 Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Prøvd med vitamintilskudd? Slikt sug er gjerne et tegn på at kroppen er i ubalanse og mangler noe. Krom pleier å være en vanlig mangel som gir slike symptomer. Jeg er snart 19 fullgåtte uker og har lagt på meg 5 kg, så jeg synes ikke du har lagt på deg mye. Og jeg spiser ikke godterier en gang :-)
morill79 Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Ja det er merkelig det her. Har aldrig vært noe hund etter søtt før, men nå kan jeg være på jobb og bare gå å tenke på kake!!! Prøver å begrense meg til å spise sånne ting i helgene, slik at jeg har noe å se frem til da. Ellers spiser jeg også mye frukt med yoghurt på, og det døyver sukkerbehovet mitt litt...
*Mamma-i-Mars* Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 har aldri vært spesielt glad i sjokolade,men nå spiser jeg stratos hele tiden å dundersalt..helt ekstremt...uff uff...men spiser heldigvis mye frukt for å kompensere hehe
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har også stort søtbehov, og det er vanskelig å holde seg unna. Jeg prøver å finne litt sunnere alternativer enn godteri (de dagene det går, hehe). Har helt dilla på potetkaker med syltetøy eller brunost, evt peanutsmør (nam nam).. Ellers så lager jeg smoothies med litt oboy oppi. Og faktisk så synes jeg at kokt (avkjølt) ris, med litt melk og syltetøy oppi også dekker søtbehovet ganske godt Eller sett en joghurt i fryseren i 3 timer. Smaker nesten som iskrem Ellers kan jeg anbefale Atkins Morning Shine sjokoladebar. Den er god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå