Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Har en gutt på 2 år som har hostet nå i 2 mnd, om natten så våkner han hele tiden av at han hoster opp masse slim, dro til legen idag der jeg fikk beskjed om at han misstenkte astma.. blir ikke testet for det før om 1 mnd på sykehuset men fikk skrevet ut inhalator medisin som han skal ta 2 ganger i døgnet og noe annet når hosteanfallet begynner. Han begynner og hoste ved aktivitet og hoster masse på natta så han brekker seg og det kommer opp slim,leier i dag et hus som inholder både mugg og fukt har bodd her i over 2 år men har ikke visst om dette så lenge.. skal heldigvis flytte snart, noen som har opplevd dette.. er så redd for at gull ungen min har astma
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Har opplevd noe liknende,men ikke fullt så ille. Høres jo litt astma-liknende ut,men husk at jeg ikke er lege. Gutten vår har også hatt det litt på samme måte, legen(barnelege på astma og allergi) tror at han har astma som kommer når han blir forkjølet, forkjølelsesutløst astma. Mulig det blir fjerning av mandler neste år siden han er mye forkjølet og blir dårlig av dette. Men legen skal følge han opp denne vinteren også (han er 2,5 år), så må hun vurdere etterhvert som vi ser hvordan det utvikler seg. Min gutt hoster også en del på natta og ved aktivitet. Kan hjelpe litt å heve hodeenden av senga for at slimet ikke skal komme så lett opp. Veldig lurt at dere skal flytte fra hus med fukt og mugg da, det er jo ikke spesielt sunt for noen. Ønsker dere lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå