Gå til innhold

Selger dere/gir dere bort barneklær som er for smått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tar dere vare på det til nestemann?

Videoannonse
Annonse
Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Jeg har sotert alle klærne etter str og lagt dem pent i esker som jeg har lagt på loftet:-)

Spares til nestemann ja:-))

Skrevet

Tar vare på det til nestemann. Når vi helt garantert er ferdig med våre, kommer jeg til å gi bort det som er brukbart (hvis slektninger/venner vil ha det, så værsågod, ellers blir det vel Fretex).

Skrevet

tar vare på noe, og gir bort resten:)

Skrevet

Vi gir bort. Tok vare på etter nr en, men nå skal ikke vi ha flere barn. Vil ha det ut av huset så fort jeg kan jeg da, og vil ikke selge når det blir så små kvanta av gangen!

Skrevet

Noe sparer eg, mens noko blir gitt bort. Spesielt uteklær gis vekk/ selges, siden det er mindre unger i nær familie.

Skrevet

Tar vare på alt som ikke er hullete :) det som er småflekket får snuppa bruke til dukkeklær.

Skrevet

Sorterer ut det jeg syns er finest, resten gis bort til de som vil ha.

Har noen som kan arve, og så går det endel til barnehjem i Øst-Europa og Afrika.

Skrevet

Etter førstemann tok jeg vare på ALT.

Sparte jo flere tusen når andremann kom. Men nå skal jeg ikke ha flere barn så det meste blir gitt til Fretex.

Skrevet

Sparer alt som ikke er for slitt eller flekkete, men tror jeg skal gå igjennom klærne og være litt mer kritisk i forhold til hva som blir tatt vare på. Er ofte en grunn til at noen klær neste ikke ble brukt. Enten for små over hode, upraktiske, ubehagelig stoff osv.

Skrevet

Gir de til venninner og bekjente som har mindre barn...

Skrevet

Sparer til nestemann og kommer til å gi bort mye av det når vi er ferdig med barn.

Skrevet

har tatt vare på noe, men det meste gir jeg til fretex ja. selvom dette er førstemann og jeg ønsker meg minst en til.... Må innrømme at jeg kanskje er litt uøonomisk da... må nesten håpe at den evt. neste er en gutt så jeg ikke får så dårlig samvittighet av å ikke ha spart på så mye. ;)

Skrevet

Gir bort alle for små klær med juleflyet hvert år. Tar vare på hjemmestrikk og sånn:o)

Skrevet

Nei vi skal ikke ha flere barn, så alt blir gidd bort til venner og familie.Får meg ikke helt til å selge klærne, selv om alt ser nesten nytt ut da tulla hele tia har mye klær...

Skrevet

Selger alt jeg får solgt.

Skrevet

Sparte på alt etter den første men gav bort neten alt etter den andre. Har gitt til venninner og hjelpesendinger til romania etc. Gir ikke til fretex, de kaster det meste så jeg synes det er bedre å gi til barn som ikke har klær og utstyr! :)

Skrevet

Fretex maler opp alle stoffer og bruker det som fyll i dyner som de gir bort til fattige. Alt kommer til nytte da...

Skrevet

tar vare på noe, og resten gir jeg bort til bekjente og venner som trenger det,,,

skal ikke ha fler jeg da, hehe......

Skrevet

Jeg har lyst å gi bort det som er fint og kaste det som er flekkete nå, men min mann insisterer på å spare det "det kan jo være vi vil ha en til likevel om noen år" som han sier, jeg vet nå ikke jeg, føler at det er nok med tre, men innser jo at han har rett i at man aldri skal si aldri...

Skrevet

Snakket med en som jobbet for fretex og han sa at de grov ned flere tonn med klær i uken som ikke ble brukt, synes det er litt dumt!! :/

Skrevet

Ga bort litt til Fretex men ble gravid igjen da tulla var 7 måneder med enda en prisnesse så jeg har tatt vare på det meste.

Skrevet

Pakker alt pent bort, og setter på loftet. Håper en av våre barn har lyst til å bruke det en dag.

Skrevet

Klippet dette fra Fretex sine sider:

Hva blir tøyet til?

For 2005 fordelte tøyet seg slik:

Solgt i Fretex-butikkene: ca 20%

Solgt til utlandet: ca 60%

Brukt til shoddy*: 2 %

Brukt til pussefiller: 2 %

Søppel: ca 16 %

* Shoddy er strikket tøy som blir spesialbehandlet til å bli råvare til nødhjelpstepper.

Våre venner og familie kjøper uansett nye klær til sine unger. Tar vare på spesielle, tidløse og klassiske plagg og ull/yttertøy. Gir heller til Fretex eller div. aksjoner med fly til østeuropa.

Skrevet

Jeg tar vare på hver lille knapp jeg.. Hehehe.. Kan jo hende jeg får bruk for det igjen :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...