drømme_mamma er gravid Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 hvilket merke bruker dere på stelleprodukter og våtservietter?
Bea har snart 4 barn? Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Bruker mye av sebamed produkter.... liker dei godt . Men og fordi eg har hatt problematisk hud sjølv og sebamed serien har vært den beste for MEG..... tenker ungene er litt lik meg og derfor har eg holdt meg mye til den....våtservietter bruker vi minst mulig og deter varierende ka merke vi har brukt
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har ingen barn enda, så har ikke prøvd noe i praksis, men kommer til å bruke coop våtservietter da de er best i test. Så tror jeg det blir babyline stelleprodukter da de er best i test. Sjekk sidene selv: http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article646356.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article654341.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article654154.ece http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article653866.ece
Adriansmor med tulla Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 babyline ja .... det er gode produkter og de er svanemerket åsså=)
Knøttefrøken Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 jeg skal bruke mesoft kompresser som vaskeklut/våtserviett (lager våtservietter selv .veldig skånsomt mot huden)også har jeg nycomed sink salve til såre rumper.
OhMyGod!!! Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 OBSOBSOBSOBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har jobbet i Vita, der solgte vi Babyline, og dere må være klar over at det finnes et kopimerke i butikkene som har AKKURAT samme flaskene og fargene som originalen!! disse kopiene er IKKE svanemerket og har MASSE stoffer i seg som gjør at de ikke er bra for babyen! Eneste måten å se forskjell på er å faktisk tenke seg om å se bevisst etter svanemerket for det har kun originalen! Har vært en knalle lang rettssak om dette mellom produsentene, og er ikke helt sikker på hvordan den endte da jeg byttet jobb før den var over.... :S SÅ SE PÅ PRODUKTET Å SE AT SVANEMERKET FAKTISK ER DER jenter!!!
OhMyGod!!! Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 ok ser ut til at det har løst seg, sjekk linken http://www.ecolabel.no/cgi-bin/svanen/imaker?id=5926
klumpen og gullet Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Ingen som skal bruke natusan? Er ikke de produktene bra lenger?
Sunniva78 har to små Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Hvis du ser på testene som det er linket til lenger oppe på siden her, så kommer ikke Natusan godt ut i testen...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Har brukt både Babyline og Aderma. Natusan holder jeg meg langt unna, ikke særlig bra for huden har jeg hørt.
Mummimamma:-) Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Bruker Mesoft engangs tøyservietter (fra apoteket) til vask av rompe, fukter de med vann og tar på litt olje (Natusan eller Babyline). Våtservietter begynner mine barn å blø i rompa av, så det må vi holde oss unna. Av salve har jeg brukt Svaneapotekets Barnesalve og Babyline. Shampoo fra Babyline, olje i badevannet. A-krem til tørre kinn og Purelan til tørre lepper etc.
Lita jente på vei :-) Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Kommer til å bruke for det meste aloe vera produkter fra Forever Living Products :-)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 sebamed stellekrem er min favoritt. den kurerer alt som er sårt! er blitt vår altmuligkrem her i huset. så den er et "must" for babyer :-) sår leges mye raskere med den
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Har fra før en gutt med tander hud, så vi har brukt alle produktene til A-derma. Seba Med, er også ganske bra. Natusan er grusom, så den anbefaler jeg ikke. Ellers så bruker jeg ikke våtservietter, da dette har vært rene "etsemiddelet" til gutten vår. Alt for sterke Har brukt papirservetter (libero). Legger noen våte servetter i en brødpose når vi skal ut på noe, dersom han skulle komme til å bæsje
trollemor med hybelboer Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Heisann Jeg brukte klut og vann på min datter og tenker også å gjøre det på denne lille tassen når han kommer ut, jeg brukte weleda salver og oljer også...( kjøpes på helsekost) jeg brukte våtserivetter de første 2 ukene, men aldri mere.... Jeg ville om jeg skulle bruke våtservietter prøvd de ut på meg selv først... det er så mye drit i mange av våtserivettene, hørte her for en tid tilbake at noen hadde brukt natursans sine våtservietter til å fjerne maling med... det er jo parafin og allslags i de... Hadde ei venninne som brukte våtservietter på datteren, etter en overnatting på hytte vasket hun seg selv med våtserivettene og det førte til svie og kløe, så da sluttet også hun med våtserivetter på datteren... så enkelt å greit, vask deg selv i underlivet med de og test de ut noen dager...så er du sikker på at du ikke tilfører ditt ban unødvendig svie og kløe..
line_n & sara Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 skal bare bruke naturprodukter til snuppa, bla weleda og lavera fra helsekosten. ikke natusan og babyline (som til tross svanemerket ikke er 100% naturlig) ville ikke brukt babyolje (som også heter mineralolje/parafin) siden det legger seg som et lag uttenpå huden å hindrer derfor huden å puste..da er god gammeldags solsikke eller mandelolje mye bedre! skal ikke bruke såpe i starten, bare olje til å vaske med, også bæsjerumper, skal bruke mesoft (kompresser) og olje. våtervietter brukes kun når man absolutt må!! v reise og trilleturer!
Ranveig R Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Brukar IKKJE våtservittar. Klut og vatn når vi er heime, Mesoft-kompressar og vatn når vi er ute. Har alltid brukt Babyline babyolje, og etter kvart som småen fekk hår - shampo. Bruker Babyline Bad i baljen hans no som han er så stor at det er kjempegøy med skum. Brukar salven Unguentum M dersom han blir sår. Same salven fungerer supert til såre brystknoppar (treng ikkje tørkast vekk før amming) og f.eks. tørre/sprukne hender hos oss voksne ) Billeg og drøy, dei har den på apoteket. I utgangspunktet treng ein baby ikkje så veldig mange stelleprodukt, for oss holdt det med salve (meir for puppene enn for stumpen) og babyolje dei første månadene.
HjerteMom Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Her i gården vasker vi med myk klut og rent vann! Og smører stumpen med vitapan salve. Aldri vært plaget med utslett el eksem. Har våtservietter med i bilen og på tur, kun i tilfelle behovet skulle melde seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå