Gå til innhold

Flere her med hyperaktive jenter??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa er 3, og kan slite istykker enhver. Hun er høyt og lavt hele dagen, snakker uavbrutt stort sett hele tiden. Det er til enhver tid mas og kjas om et eller annet, om enn bare hun lurer på noe, eller bare bare spør for og ha noe og gjøre. Hun sitter aldri i ro, ALDRI! Uansett om det er i bilen, i sofaen foran barnetv, når vi spiser, absolutt aldri! Hun kommer inn til oss på morningen, og skal ligge og slappe av, men ho har så mark! Jeg blir tullete! Går dette over??

Og en annen ting... jeg tror ikke hun forstår konsekvenser... her om dagen ba jeg henne slutte med en ting hun gjorde, som hun ikke fikk lov til. Så sa jeg at "enten slutter du, eller så må du gå på rommet ditt". Da går hun ned på rommet, og står og skriker at ho vil opp til oss... jeg prøver og forklare alt, hele dagen, og jeg prøver og ta ting der og da, men noenganger så er det så mye mas at jeg rett og slett bare overser det for og få litt plass i hodet til andre ting :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er jeg alene om og ha en noget hyper jente?

Skrevet

Nei, det er du ikke, har en sånn spinnvill turbojente her selv.

Skrevet

Nei, men jeg har en gutt da...

Og han er bare 21mnd..:P

Høyt og lavt, overalt. Borte på ett sekund..

Han er makalaus!!!!!

Var på gamlehjemmet her om dagen og de eldre sier: Er han slik hele dagen?

Ja - svarer jeg.

Ikke ri i det hele tatt?

- Nei..

(så forsvinner han ut døren og løper mot trappa - og jeg i en fart etter)

Kommer tilbake og får høre: Du har en jobb må jeg si.

GÅr han i bhg?

Nei.

Åstakkars deg, det hadde ikke jeg klart.

Hehe:)

Det er fint at andre kan se hvor mye liv og røre han har den lille kroppen.

Men det er som er så deilig å høre er å hvor flott og lign han er! :)

Hun ene på gamlehjemmet sier: Skulle ønske jeg kunne fått sett han når han blir stor, han må det bli noe stort av.

;)

Men, en ting jeg bare må si..

Syns det er flott at det er Daniel, min førstefødte som er slik.

Tenk om jeg skulle fått en slik en som nr 3..??

Man har aldri noen garantier, men håper da på at ikke alle barna mine blir slik. Da tror jeg ville trengt meg et klippekort på SPA hver uke!!! ;)

Da må jeg ta ungen som nå er oppe i knivskuffen om 10sek!!! :P

Skrevet

Ikke annet enn at du får bare holde ut. Datteren min er 4,5 år, fortsatt høyt og lavt, men nå går det an å snakke med henne. Ikke alltid hun hører etter... men det går fremover;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Godt og se det ikke bare er meg!

Tanken om ad/hd, el noe lignenede har slått meg, fordi barnefar går nok innunder den kategorien. Han er like håpløs, klarer ikke og sitte i ro et sekund, må ta på noe hele tiden, pelle og fikle, eller bare ligge og dunke hånda i bordet mens han ser på tv.

Nå har jeg nytt barn, med ny mann, og det må jeg si! For en rolig unge!!! Så jeg håper han forblir rolig, for jeg har nok med en turbo! :)

Skrevet

Jepp, her også.

Barnefar har ad/hd selv.

Men, hehe... Barnefaren til jenta di er jo like ille som barnefar til gutten min! ;)

Er det samme mon tro???

;)

Dessuten: Han avbryter. HELE tiden. Midt i en setn.

Blir gal av slikt jeg!! ;)

......

Det er masse ting han ikke har ro i, men det er mye det har kommet seg i åsså.

Avventer situasjonen litt før jeg snakker me HS iallefall.

Ett år eller to tenker jeg! :)

Foreløpig kan jeg jo hanskes me det, og han hører som oftest etter.

Det skal han ha - selv om det blir sutring først så hører når han skjønner at jeg ikke gir meg. :)

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Har også ei turbojente, som er høyt og lavt. Men hun kan også være rolig hvis hun får holde på med noe hun liker, som feks perlebrettet eller tegne.

Har også slitt litt med å få henne til å forstå konsekvensene, og funnet ut at for å få henne til å forstå må vi ta fra henne goder.

Hadde en episode for ei stund siden hvor hun klikka helt på kjøpesentret, hørte ikke på oss i det hele tatt.

Så da tok vi fra henne DVD spilleren hun har på rommet, slik at hun ikke kunne se prinsessefilemne der på ei stund.

Tok henne med og bestemte en dag hun kunne få den tilbake, og satte hjerterundt de dagene hun var snill på, og kryss hvis hun ikke var snill, da flytta vi også dagen hun skulle få spilleren tilbake på en dag frem.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror nok barnefar har ad/hd, men han vil ikke sjekke det. Om det ter samme mann vet jeg ikke du, men tror ikke han har vært med noen andre når vi var sammen ;o)

Han ble nesten utredet for det på barneskolen, og moren hans mener selv at han nok har et snev av det. MEN, på den andre siden, barnefar er MEGET sta, så om han mener at 2+2 =5, ja, da ER det det! Dessuten snakker vi ikke sammen, så jeg har ikke noe jeg skulle sagt i forhold til det. Men vanskelig og ha en dialog med han etterhvert om det skulle blitt et tema.. den tid den sorg...

Jeg har tatt det opp i den bhg hun gikk i før, men der er de så "snille", så de turte ikke si noe negativt om snuppa. Nå går hun i ny bhg, og jeg skal i foreldresamtale der til torsdag. Skal spørre der da, hva de syns.

Når hun er såpass gammel, så syns jeg det er og forvente at hun klarer og sitte rolig og holde på med noe, ikke bare leke med noe i 3 minutter, for så og gå videre på neste lek...

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Tja, hun sover 15 timer hver eneste natt så jeg er ikke utslitt..men jeg tror det er meningen at hun skal sove lenge om natten for på dagen er det full rulle fra frokost til kvelds:-)

Hun har perioder der hun kan sitter rolig...men fanget hater hun, elsker å rive ned alt hun ser og de små fingrene løper i vann etter noe og gripe i!!!

Aktiv jente på 12mnd:-)

Men siden hun nettopp er blitt året så regner jeg med de vil avta når hun forstår litt mer...

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Og foresten så er pappaen hennes kjempe rolig nå, men han var helt propell når han var baby så det er nok der hun har det fra!!

Skrevet

Jupp :) hun er spinnvill hehe.. Men hun forstår utrolig nok konsekvenser...

Hun har hatt dårlig tid hele livet sitt (18 mnd) må skje noe hele tiden. Jeg ser på det som et sunnhetstegn når barn er undrende og utforskende jeg, det er tydelig at snuppa mi elsker livet hvertfall :) så får det bare være at hun virker litt ekstra slitsom i andres øyne..

Hun blir nok roligere med årene..

Skrevet

Hyperaktiv er et belastet ord...foretrekker AKTIV jeg da. Jenta mi på 21 mnd er også veldig aktiv, har gått fra hun var 9 mnd, løp da hun var 10 mnd, nå går det i ett hele dagen lang.

Allikevel ville jeg ikke hatt det annerledes...kall meg sprø, men jeg foretrekker en aktiv unge fremfor en apatisk en ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...