Gå til innhold

Mistet mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å begynne å prøve å få barn. problemet er at jeg sluttet på p-ringen i juli og hadde mensen en gang. nå er den borte. jeg har vært hos lege og fått bekreftet at jeg ikke er gravid. jeg kjenner heller ingen plasser at jeg er det. har vært gravid før for noen år siden men da mistet jeg i 5 uke. hva kan ha skjedd og hva kan jeg gjøre for å få mensen tilbake??? legen sa det kan ta noen måneder etter man har sluttet på p- ringen, men dette kan da ikk være normalt. redd jeg ikke kan bli gravid siden kroppen ikke fungerer... noen råd fra andre som har vært i en slik situasjon eller hørt om noe sånn?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Mensen etter p-piller kan ta lang tid og være veldig ustabil. Man kan få tabletter for og få hjelp til og sette igang menstruasjonen, men vet ikke hvor tidlig legen vill gi deg det. Det trenger iallefall ikke være noe galt med deg, dette er ganske normalt. Lykke til. Bare fortsett og prøv. Man trenger heller ikke ha mensen for og bli gravid har min lege sagt. Vet ikke helt hvordan, men han sa da så.

Skrevet

nei man trenger ikke ha mens for og bli gravid men du må ha eggløsning og det kan du ha fast du ikke har mens. Jeg har en venninne som ikke har hatt mens siden hun sluttet på p-piller og det er 1 år siden. Fikk tabletter for å sette igang mensen, tok blodprøve etter det og fikk vite at hun ikke har hatt eggløsning. Skal begynne på hormon spruter nå. Så bare kjør på til du har sjekket det! De setter nok ikke igang noe før ca 1 år siden det er mange mensen kommer på:o) Lykke til!

Skrevet

Hei hei=)

Hadde det på samme måte som deg! Mistet mensen, og den ble borte i hele 8 mnd.Trodde jeg skulle bli sprø!! Var hos lege og gynekolog, der sistnevnte tok innvendig UL. Iallefall.. fikk beskjed om at det ikke var noe som var galt, og at dette heller kunne betegnes som " nokså vanlig" etter slutt på slik prevensjon. Ja, så da var det bare å dra hjem og prøve å slappe av. Gjorde det, og mensen kom omsider. Skjønner frustrasjonen din! Det er virkelig slitsomt å gå og vente på mensen. Iallefall om dere prøver å få barn=) Det gjorde ikke vi, men likevel var mensen et savn.. Føler seg liksom ikke " helt i orden" før den er der igjen -hihi- =)

Lykke til.. stress ned og slapp av, så skal du se at mensen kommer, når du minst aner det=)

Skrevet

takk for raske svar. :) jeg må vel bare smøre meg med den tålmodigheten jeg ikke har hehe.

klem

Skrevet

mistet mens etter pilla i over 1 år! men ble gravid i august, uten å ha fått mens tilbake,så d går ann;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...