Gå til innhold

Sviskemos istedenfor malt- hvor mye og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 5 mndr og har fått mme hele tida. Har bestandig hatt malt i flaskene for de første ukene hadde han veldig treg mage. Gav først i hver flaske, nå gir jeg 1/2 ts i annenhver flaske. Har nå tenkt å gi sviskemos og kutte ut malten, innbiller meg at sviskemos er sunnere. Har ikke tenkt å blande det ut i melka men gi han på ts. Hvor mye skal jeg gi pr gang (teskjeer) og skal han få det en gang om dagen eller oftere? Hvor mye sviskemos tilsvarer 1/2 ts malt i ca 3 flasker om dagen? Vet det bare er å prøve seg frem for alle babyer er forskjellige, men vil prøve å forhindre at han får full forstoppelse i flere dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?...

Skrevet

Du hadde litt kompliserte spm, men kan jo si hva vi gjør.

JEg gir ca et halvt glass med sviskemos per dag. Enten som desert etter grøten, eller som lunch. Dette holder iallefall magen til Småen godt i gang. før vi begynte med svisker så var han stort sett hard hele tiden, nå har han normal bløt babybesj.

Noen ganger varierer jeg og gir sviskesaft i stede for, da blir det ca 1/3 av den flaska per dag.

Skrevet

Tusen takk for svar, da prøver vi det:)

Skrevet

Gutta våres er like gamle ser jeg ;)

Det jeg gjør er at jeg har maltekstrakt i hver flaske, det har fungert veldig godt i perioder, mens andre perioder funker det dårlig. Men den fruktmosen på glass fra HIPP gjør at magen hans fungerer veldig bra. Han får 1\3 av glasset hver dag, bytter på med smaker, og hvis det er noen dager siden sist, så gir jeg han 1\3 glass med svisker. Vil ikke gi han det hver dag, magen må få lov til å regulere seg litt selv.

Hvis barn får for mye svisker vil tarmsystemet være avhengig av svisker etterhvert for å fungere godt nok. (I følge helsesøster)

Jeg vet det er sånn med voksne, men om det er sånn på barn vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg gir litt sivskemos etter hvert grøtmåltid, altså to ganger til dagen. Har et glass til tre måltider. Magen fungerer veldig bra :-)

Skrevet

Ok. Er det kanskje bedre å bruke malt allikevel da?... Eller skal jeg prøve uten malt men med sviskemos kanskje annenhver dag?..

Blir de avhengig av malten da?

Skrevet

Trodde malt var ennå værre jeg. Det har jeg fått inntrykk av på hs. Hmm.....synd at vi får ulik info, er ikke lett å vite hva en skal gjøre da. Hva med annen frukt da?

Skrevet

Nei, er ikke så lett, og hs kan man visst ikke stole på, hun er 60 år og oppdaterer seg tydeligvis bare på det som blir holdt foran nesa hennes, klarer knapt å slå på ei datamaskin og leser ikke internett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...