Gå til innhold

Amming med silikon.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen hadde noe erfaring med amming og silikon i brystene?? Jeg opererte inn silikon for 5-6 år siden (trodde da ikke at jeg skulle ha flere barn), men er nå gravid i 15 uke.. Noen som har noen erfaringer å dele om dette temaet??

Takknemlig for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legene sier det absolutt ikke er farlig å amme med silikon!

Det minsker faren for hard kapsel, og det er ingen fare for at silikonen går over i melken. SIlikonen er tett!!

Skrevet

Takker masse for den..

Fikk den beskjeden selv når jeg oprerte.. Men jeg hadde en komplikasjon på ene siden som gjorde at jeg måtte operere på nytt.. en blødning.. Det har medført at jeg har nedsatt følelse på denne siden.. Men det fungerer som det skal. De har visst ikke ødelagt noen melkeganger osv...

Jeg får krysse fingrene og håpe på det beste..

Tusen takk for innlegget..

Skrevet

hei. jeg har selv sillikon og skal ha barn. jeg har hørt det ikke er farlig å amme med sillikon så håper ikke det. sillikonen er jo tett og ligger som regel under muskelen..... men ikke godt å si... har du hørt med lege?

vennlig hilsen gravid87

Skrevet

hei

min svigerinne har silikon og hun fikk problermer med å amme. Hadde melk, men ikke mye og babyen hadde problermer med å suge ut fordi det ble for tungt for han. Hun merket også når hun pumpet at det måtte mye pumping til for at melka klarte å smyge seg forbi. Men vi mennesker er jo forskjellige, ikke sikkert det blir sånn for deg/dere :-)

håper det går bra

mvh meg

Skrevet

å? ja det kan jo hende da... uff håper ikke det da.... amming er jo det som er koselig når ungen har kommet ut..

Skrevet

Hei..

Det er litt sånne ting jeg er litt bekymret for. Har pratet med klinikken og lege og de mener det ikke er noen fare. Det avhenger litt av "hvor" silikonen er plassert i forhold til musklene. Noen legger den mellom musklene for at det skal se mest naturlig ut. Jeg har nok bare lagt det bak. En enklere operasjon...

Takker for at dere deler erfaringer og tips..

Nå er det bare å vente å se hva som skjer. Jeg får krysse fingrene for at alt skal gå bra. Er jo sååå kos å amme også...

Skrevet

Jeg tok både brystløft og la inn silikon etter at jeg fikk nummer to for to og et halvt år siden, ettersom vi ikke trodde at vi kom til å ønske oss flere barn. Vi tok feil, og nå er jeg gravid med nummer tre, og jeg tenkte en del i begynnelsen (særlig pga brystløftet) at det kan komme til å bli vanskelig med ammingen, og at jeg kanskje ikke kommer til å kunne amme i det hele tatt. Nå er jeg 6 mnd. på vei, og melkespruten står fra begge pupper allerede! Så for dere som "bare" har lagt inn silikon uten å røre brystvorta bør jo ha ganske store forutsetninger for å kunne amme! Det eneste som kan være problematisk kan være utdrivningsrefleksen, men det finnes en spray som hjelper mot det; Syntoxin (tror jeg den heter), som kan hjelpe! :)

Skrevet

den sprayen skal hjelpe hvis det blir vanskelig å amme med sillikon? håper det for jeg vil jo amme selv om jeg har sillikon dA....

Skrevet

Hvem som helst kan ha problemer med å amme, så selv om man har silikon å ikke klarer å amme, så trenger det ikke å bety at det er pga silikonen!! Har vennen uten silikon som ikke får ut noe spesielt med melk, å jeg har venner med silikon som ammer som bare det å fikk finere bryst enn noen gang;)

Skrevet

hehe da håper jeg at jeg er en av de for jeg vil egentlig ikke operere på nytt.. men har jo aldri vært fornøyd fra dag en da så..... bare ser for jeg at sillikonen detter nedover så jeg får hengepupper for føler jeg allerede begynner å få det.... men kanskje de blir bedre når de blir ennå litt større....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...