barnnr.2 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg lurer på hva som blir lagt til grunn for beregningen av foreldrepenger? Trodde det var utfra de pengene jeg hadde tjent de siste 6 mnd. Men så var jeg inne på nav,no, og der ville de vita hva jeg hadde tjent de siste tre årene føk kalkulatoren regnet ut.... Noen som vet? Kjenner jeg ble litt stresset nå, da jeg har tjent relativt bra disse siste mnd, men har ikke tjent de samme før.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 de kan regne så langt tilbake...men det er det arbeidsgiveren din det står på..arbeidsgiveren din skal fylle ut et inntekt og skatteopplysning som sier hvor mye du har tjent siste tiden..hvis du for eksempel har vært halvt sykmeldt så kan han droppe de mnd å heller ta noen som du har jobbet fullt før de siste 6 mnd... så hva grunnlaget ditt blir er helt opp til din arbeidsgiver...hvor "snill" han er men har du tjent bra de siste seks mnd så tar han helt sikkert noen av de mnd...han trenger ikke ta alle, han kan for eksempel ta bare 3..men poenget er at han skal finne et snitt som er mest likt det du har tjent da...men mange som ikke har full jobb har veldig sprikende mnd lønninger..å da kan de gå lenger tilbake for at du skal få et bedre snitt lykke til
KristineH79 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Sånn jg forsto utifra hva ei nav dame fortalte på sv kurs var : De ser på hva arbgiver melder inn og d du tjente 2003-2005, varierer lønna på mer enn 25% kan du få mindre enn d du har tjent hittil i år! Helt merkelige regler de har, men gå på nav og hør om en samtale så får du nok vite eksakt hva du får...
Hanne31 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Har du fast jobb når du går ut i permisjon så er det den lønna de skal regne ut fra. Hvis ikke bør du søke om dagpenger fra din siste arbeidsdag slik at du kan få de 6 beste av de siste 10 siste mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå