Gå til innhold

forteller dere hvilke navn dere vurderer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og sambo har diskutert litt navn og sånn, og funnet noen vi syns er fine. var hos svigers på kaffe i går, og da spurte de om vi hadde tenkt på navn da. svarte at jo, vi har jo funnet noen vi liker, så sa jeg ikke noe mer... vil egentlig holde dette for meg selv, da det er vi som skal bestemme dette og ingen andre.

så begynte maset... vi måtte bare si det! ble til at sambo fortalte ene guttenavnet tilslutt, og jeg måtte fortelle jentenavnet tilslutt... gadd ikke krangle med de.

ble litt irritert da, syns vel egentlig vi selv må få avgjøre hvorvidt vi vil fortelle? de får jo vite det etter fødsel allikevel, må vel være litt mer spesielt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syntes jeg var litt dårlig gjort av svigerforeldrene dine...Vi venter nr 2, og vi holder navnene for oss selv. Vi har fortalt alle at vi venter ei jente, men navnene holder vi hemmelig. Noe må vi vel få ha for oss selv:-)

Skrevet

Nei, vi har valgt å holde det for oss selv - om vi klarer iallefall:-)

Skrevet

Vi forteller det ikke. Noen blir irritert, men det er vårt valg å holde det for oss selv så det får de bare tåle :)

Skrevet

Fortalte det til min mor, at nå hadde vi bestemt oss, og hun bare syntes det var et helt forferdelg navn, så da er jo det ødelagt!

Skrevet

Jeg syns du har all rett til å si at dere ikke ønsker å si navnene dere tenker på. Det er utrolig irriterende når folk maser om dette. Jeg har vært igjennom noen navner i løpet av svangerskapet og av en eller annen grunn så inbiller folk seg at de har noe de skulle sagt med hensyn til valgene. De kommer med kommentarer og rynker på nesen, nei det liker de ikke og hva med det og det navnet istedet. Jeg vet ikke hva som gjør at folk tror de har noen rett til å reagere slik. Man sier da ldri til noen man møtet "nei, hvorfor heter du det? og ikke det eller det istedet?".

Jeg sier ikke mer hvilke navn jeg tenker på.....andre skal ikke besudle det!

Skrevet

Neste gang skal jeg passe på at vi holder det for oss selv til vi har bestemt oss. Denne gangen fortalte jeg nemlig at vi vurderte Nora hvis det blei jente. Søstra mi ropte ut at "ååååååh, det var så fint, og det navnet ville hu ta om vi fikk gutt!!!!". Da ble jeg faktisk utrolig sint for det var liksom "vårt" jentenavn. Om vi fikk gutt nå, så ville vi ha navnet til senere.. Men det forsto ikke hu helt da, for da hadde liksom hu "rett" på navnet.. Vel, trenger ikke å bekymre oss nå da, for inni magen min ligger det ei Nora Elise :-)

Men som sagt, neste gang skal jeg bare holde munn om det..hvis jeg klarer det..

Skrevet

Mine foreldere får ikke vite navnene vi vurderer. Har fortalt det til svigers, men de har respekt for oss og valgene vi tar og det er hyggelig å fortelle dem ting. Mine foreldere derimot er veldig dominerende. De vil helst bestemme navnene på alle barnebarna sine selv. Det er ikke hyggelig å fortelle navnevalg til de som gir negativ tilbakemelding... Som du sier er det vi som foreldere som skal gi barna våres navn, Lurt å holde det for seg selv til barnet har kommet...Da får folk bare servert et navn, og sonn er det! ;-) Mange sterke meninger...

Skrevet

Når folk spør,sier vi bare at vi ikke vil si det ,ifall det plutselig kommer en gutt ut istedet(har fått beskjed om jente),så vi vil ikke si noe før babyen er ute! Er livredd for at noen andre skal stjele navnet,for har ikke noe alternativ,og er blitt så glad i navnet vi har valgt. Valgte både jente- og guttenavn for over 2 år siden,men først nå kommer det en liten en som kan få ett av dem!

Synes ikke noe andre har noe med hvilket navn en har valgt seg,det er uhørt å bli sur for at en ikke får vite det før babyen er ute! Skjønner jo at folk er nyskjerrige,men tviler på at de bruker flere timer av livet sitt på å gruble over hva vi har valgt....

Skrevet

jeg sier de vi har vurdert til min mor forde hun hvet at jeg ikke bryr meg om hva hun syntes likevel.men jeg har ikke sagt det til andre før vi var helt sikre på hva det ble til slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...