pupp-pupp-7up Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Gutten min på 1 år har hatt diare i over to uker nå. Hva skal jeg gjøre? Han spiser litt og drikker litt, men er slapp og sutrete. Han har gått ned nesten 1 kg og jeg begynner å bli engstelig. Legen sier at han ikke kan få noe som binner magen. har dere noen råd, jenter?? Jeg er så fortvilet :-(
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 huff..ja,kjenner igjen det der. Lillegutt hadde diare i 2mnd han,det var ikke gøy. Vi måtte til slutt kutte ut melk å se om det var det,hjalp litt,men ikke mye,så var ikke det. Men de kan faktis ha diare(omganssyke) å være løs i magen i opptil 6uker etterpå. Men blåbærsaft skal binde magen,de sa legen,helsesøster og legevakt,så det fikk han,hjalp litt,og fikk jo i han væske,noe som er viktigere enn mat når de er så små,dette var i fjor og da var lillegutt 1,5år. hørt at grønne bananer også kam binde magen,ikke gule,men grønne,dvs.de ikke er helt moden enda..hmm..hva mer..huff..stoppet opp her,husker jeg hadde den lista for å prøve å få han bedre i magen,men ga seg tilslutt av seg selv etter 2mnd,men var enda ikke helt god da,men ikke diare.
Lille Sniff Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Prøv med litt blåbærpure, det skal hjelpe på løs mage. Men må si at hvis han har hatt diare i over to uker, spiser og drikker lite, og har gått ned i vekt, synes jeg det er rart legen ikke gjør mere? Det er jo ikke normalt å ha diare så lenge. Har dessverre ingen andre gode råd, men det er ihvertfall veldig viktig å få i ham nok veske, slik at han ikke tørker ut og blir dehydrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå