Gå til innhold

Diare i over to uker i strekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 år har hatt diare i over to uker nå.

Hva skal jeg gjøre? Han spiser litt og drikker litt, men er slapp og sutrete.

Han har gått ned nesten 1 kg og jeg begynner å bli engstelig. Legen sier at han ikke kan få noe som binner magen.

har dere noen råd, jenter??

Jeg er så fortvilet :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff..ja,kjenner igjen det der.

Lillegutt hadde diare i 2mnd han,det var ikke gøy.

Vi måtte til slutt kutte ut melk å se om det var det,hjalp litt,men ikke mye,så var ikke det.

Men de kan faktis ha diare(omganssyke) å være løs i magen i opptil 6uker etterpå.

Men blåbærsaft skal binde magen,de sa legen,helsesøster og legevakt,så det fikk han,hjalp litt,og fikk jo i han væske,noe som er viktigere enn mat når de er så små,dette var i fjor og da var lillegutt 1,5år.

hørt at grønne bananer også kam binde magen,ikke gule,men grønne,dvs.de ikke er helt moden enda..hmm..hva mer..huff..stoppet opp her,husker jeg hadde den lista for å prøve å få han bedre i magen,men ga seg tilslutt av seg selv etter 2mnd,men var enda ikke helt god da,men ikke diare.

Skrevet

Prøv med litt blåbærpure, det skal hjelpe på løs mage. Men må si at hvis han har hatt diare i over to uker, spiser og drikker lite, og har gått ned i vekt, synes jeg det er rart legen ikke gjør mere? Det er jo ikke normalt å ha diare så lenge. Har dessverre ingen andre gode råd, men det er ihvertfall veldig viktig å få i ham nok veske, slik at han ikke tørker ut og blir dehydrert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...