3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Er akkurat ferdig med ørebetennelse i begge ører, men er fortsatt på fjerde uka med tette bihuler, tett nese, hoster så jeg brekker meg og det spraker fortsatt litt i øra. Er så mektig lei og frustrert og ikke minst sliten, så nå trenger jeg tips og råd om hvordan jeg skal bli kvitt dritten en gang for alltid. Har snakket med øre-nese-hals lege som sier dette henger sammen med svangerskap og veskeansamling samt tykke slimhinner man får når man går gravid. Jeg skyller med saltvann(nesehorn) , Otrivin i 1 uke, fotsone, akupunktur, ørelys, citrocept (- citrusekstrakter fra helsekost) og idag har jeg tatt kjerringrådet med å puste inn damp fra kokende vann. Har CRP på 33. Ikke spesielt lysten på å ta antibiotika, siden jeg allerede har hatt en runde med det for noe annet tidligere i sv.skapet. Er glad i sjokolade og spiser mye ost på brødskiva. Det slo meg at kanskje dette (melkeprodukter) kunne påvirke slimhinnene?? Noen som sliter med det samme? Var sånn i foregående sv.skap også, bare ikke så ille og langvarig som nå......Venter på svar fra noen kloke hoder :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Uff, vet akkurat hvordan du har det. Jeg hadde betennelse på ene øret siste måneden med nr 2...... Ga seg ikke før lillegutt var født. Gikk nærmere 6 mnd før jeg kunne høre normalt igjen (trommehinna sprakk). Det ser ut til at du har brukt det meste som er å finne. Men en ting: Kanskje du bør begrense sjokoladen. Sukker sies å få bakterier til å blomstre fælt.... Du kan jo spør en lege og høre om det er tilfelle?
wennis Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Sikkert dumt spørsmål siden du har vært til spesialist - men er du flink til å holde for nesa og blåse for å åpne opp? Jeg var helt tett og var også hos spesialist, fikk beskjed om å blåse hele tida for å hjelpe til. Sprakte og knaket i ørene så jeg trodde det skulle gå helt galt, men det hjalp meg faktisk.
3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Å jada, jeg blåser og blåser.......Det har nok gjort sitt til at jeg ikke har øreverk lenger. Men jeg er konstant tett i nesa. Snakket med en svigerinne som sa hun var akkurat lik i 4 mnd, helt til uka etter fødsel, da ga det seg. Klarer meg ganske greit akkurat nå, men det er kun Otrivin sin skyld. Har vel brukt den i 10 dager nå, og burde vel slutte, men da blir jeg potte tett igjen. Åpen for fler tips ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå