Gå til innhold

Ørebetennelse, bihulebetennelse - tette kanaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat ferdig med ørebetennelse i begge ører, men er fortsatt på fjerde uka med tette bihuler, tett nese, hoster så jeg brekker meg og det spraker fortsatt litt i øra. Er så mektig lei og frustrert og ikke minst sliten, så nå trenger jeg tips og råd om hvordan jeg skal bli kvitt dritten en gang for alltid. Har snakket med øre-nese-hals lege som sier dette henger sammen med svangerskap og veskeansamling samt tykke slimhinner man får når man går gravid. Jeg skyller med saltvann(nesehorn) , Otrivin i 1 uke, fotsone, akupunktur, ørelys, citrocept (- citrusekstrakter fra helsekost) og idag har jeg tatt kjerringrådet med å puste inn damp fra kokende vann. Har CRP på 33. Ikke spesielt lysten på å ta antibiotika, siden jeg allerede har hatt en runde med det for noe annet tidligere i sv.skapet. Er glad i sjokolade og spiser mye ost på brødskiva. Det slo meg at kanskje dette (melkeprodukter) kunne påvirke slimhinnene?? Noen som sliter med det samme? Var sånn i foregående sv.skap også, bare ikke så ille og langvarig som nå......Venter på svar fra noen kloke hoder :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet akkurat hvordan du har det. Jeg hadde betennelse på ene øret siste måneden med nr 2...... Ga seg ikke før lillegutt var født. Gikk nærmere 6 mnd før jeg kunne høre normalt igjen (trommehinna sprakk). Det ser ut til at du har brukt det meste som er å finne. Men en ting: Kanskje du bør begrense sjokoladen. Sukker sies å få bakterier til å blomstre fælt.... Du kan jo spør en lege og høre om det er tilfelle?

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål siden du har vært til spesialist - men er du flink til å holde for nesa og blåse for å åpne opp?

Jeg var helt tett og var også hos spesialist, fikk beskjed om å blåse hele tida for å hjelpe til. Sprakte og knaket i ørene så jeg trodde det skulle gå helt galt, men det hjalp meg faktisk.

Skrevet

Å jada, jeg blåser og blåser.......Det har nok gjort sitt til at jeg ikke har øreverk lenger. Men jeg er konstant tett i nesa. Snakket med en svigerinne som sa hun var akkurat lik i 4 mnd, helt til uka etter fødsel, da ga det seg. Klarer meg ganske greit akkurat nå, men det er kun Otrivin sin skyld. Har vel brukt den i 10 dager nå, og burde vel slutte, men da blir jeg potte tett igjen. Åpen for fler tips ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...