Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hun maser konstant. For henne er det viktig at fasaden opprettholdes, og at jeg ikke har døpt mitt barn enda (hun er tre mndr) er nesten skrekkelig. Nå har modern bestilt dåp ut i nov. selv, og jeg sier at vi ikke kan ha det før januar, for vi står på flyttefot nå. Jeg orker snart ikke mer. Hun maser hele tiden også på at hun skal hjelpe til å flytte, pakke o.l. men jeg har sagt at vi vil gjøre ting selv. Hva gjør jeg??? er så sliten at jeg ikke vet hvordan jeg skal sette grenser snart. Skal hvertfall ringe kirken nå å avbestille dåpen!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 kan du ikke være litt taknemmlig for at du har en engasjoert mor, og en engasjert bestemor til ditt barn. Så du tv-aksjonen i går? skjønner ikke at så mange lar seg selv bli så irritert for filleting. snakk med mora di da vel, hun gjør helt sikkert ting i beste mening. kankje du kan gi henne noen oppgaver å henge fingrene i? hadde det ikke vært deilig om hun fikk arrangere hele barnedåpen da, er jo litt pliktløp uansett...og høres jo ut som du har nok med flytting og liten baby?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Hei, skjønner at du synes det er vanskelig. Vi døpte heller ikke vår baby før hun var 3 måneder, men det var jo av eget ønske. Det at hun har bestilt kirke til dåp uten å snakke med deg synes jeg er å tråkke over dine grenser! Flott at hun engasjerer seg og ønsker å hjelpe men det må jo allikevel være på dine premisser. Du må jo absolutt snakke med henne, si at du synes det er snilt av henne at hun tilbyr hjelp men at det er viktig for deg at hun respekterer dine grenser. Hvis dere er på flyttefot så er du nok stresset fra før av. Kanskje hun kan sitte barnevakt mens du ordner med flytting, o.l, så føler hun gjerne at hun ikke blir tilsidesatt. Hvis du ikke setter grenser nå fortsetter hun kanskje å tråkke over dem? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Hvis mora mi brydde seg så mye at hun bestilte dåp uten å spørre oss, hadde jeg også blitt litt fortvila.
børdi Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 sett ned foten og si hva du mener... Vet av erfaring at det ikke er lett... Men hun har ingenting med å bestille dåp uten å snakke med dere, og hvilken rolle spiller det vel egentlig når ungen blir døpt? ;-) Enig med deg, utsett det til dere har fått flyttet, og si i fra til henne at dere gir beskjed om dere trenger hjelp til noe., men dere klarer pakkingen og dåpsforberedelsene selv, . Og takk henne for at hun tilbyr seg....:-) Når det er sagt, døpte ikke vi eldste før hun var 6 mnd, fordi det passet seg sånn når vi var på ferie på hjemstedet da... og minsten var vel ca 3 mnd. da han ble døpt... stå på krava, og lykke til med flytting og pakking og dåp:-)..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Hun har da ikke noen juridisk rett til å besteme at deres barn skal døpes og hun kan heller ikke bestille kirke. Om noen skal avbestille er det vel henne. Flaut for henne når dere ikke komer i kirken. Vi har ikke døpt ungen vår og det mått3e bare besteforeldrene respektere, dette er mitt og mannen sitt valg ingen andres. Og slik er det for dere to også. Du må snakke med moen din og forklare henne at når hun gjør slike ting er det ikke bare deg hun tråkker på men også mannen din. Jeg vet at mannen min ble veldig irritert en gang da søsteren min var hos oss og begynte å flytte rundt på våre ting og sa at slik hun gjorde det var bedre. Jeg sa klar i fra til henne på en ordentlig måte og siden har det ikke vært noen sak.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg blir helt matt når jeg leser innlegget. Jeg mistenker du har en lang historikk/barndom hvor din mor har satt seg og sitt foran deg, trampet på dine følelser, totalt fraværende respekt. Og hun har sikkert kontrollert og styrt livet ditt totalt. Ingen "normale" mødre ville 1) blandet seg inn i når eller om ungen skal døpes 2) IHERTFALL ikke bestilt time i kirken. Skal du overleve den damen og fortsatt være en sunn, sterk og lykkelig mamma, så tror jeg du blir nødt til å grensesette. Og det kan hende du må fortsette å grensesette, kanskje nesten hver gang dere er sammen. Men det høres ut som om det er på tide. Før hun tar kverken på deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå