Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Fakta er at ingen barn i Norge ligger ute ensom å forlatt og ikke klarer å reise pga underernering og sykdom!! Ingen bor i kloakkrør!! Osv Osv Her får man man av frelsearmeen eller andre tilltak om man er så blakke at man ikke har noe. De har ikke det en gang de. Jeg har 50 kr igjen nå å leve for frem til 25 og det skal vi godt klare oss på. Vi er ikke fattige fordi, vi kunne vel jheller ha la vært å kjøpt alt lørdagsgodte , bladene ++++ for en gang skyld. Jeg gidde hel 400 kr tilsammen til innsamlingen, så vil man så kan man. Det er kun en prioriteringsak,! Så spar meg alle de unskyldningene dere for å slippe å gi en 10`er! Skjønner ikke at noenm kan være så grådige. Tviler på du går rundt å hjelper de som ikke har så mye i Norge heller, selv om du prøver å bruke det som et usselt argument. INGEN ER SÅ FATTIGE I NORGE, det er et faktum.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Skjønner at du ikke har en anelse om hvordan det er å være fattig i Norge. Vet ikke helt om jeg skal bli provosert eller oppgitt.....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Nei, men det har sikkert du så kom igjen å sleng noe fakta på bordet! Tror nok at rike Norge ville hatt på seg at barn her i Norge sulter, ikke media heller.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Dette er sånn det blir diskusjon av... igjen! men kan være ett veldig sårt tema for mange, så det er viktig å trå varsomt! og det gjør IKKE Hi her. At det er INGEN som er så fattige i Norge, kan vel ikke du påstå å vite 100% sikkert vel HI?! I hvilken fantasiverden lever du i egentlig...? Man trenger jo ikke gå mer enn 5 min på gata i en av de største byene for å forstå at det er IKKE ALLE som har råd til å ofre en eneste krone på annet enn å overleve selv.....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Men motbevis har du ikke??? Tydelig at det er samme personen som driver å svarer her. Håper du sitter godt på kr å gjør en skikkelig innsats for de her i Norge da værtfall siden du bruker det hele tiden. Uff, sånne personerr som deg er latterlige.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg kjenner ei dame som er alenemor med to barn. Barna hennes får skjeldent lov å gå i bursdag for hun har ikke råd til å kjøpe gave. Og hun går stadig sulten til sengs, for hun prioriterer mat til barna før seg selv. Det finnes nok mange fattige skjebner her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Enig med HI. Det står respekt av deg!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Jo, det kan jeg se. Og ut av de som er Nordmenn så er det Narkomane eller prostituerte. Synes ikke det er sammenlignbart jeg lell om de selvfølgelig har en sår livshistorie. I Norge har de fleste muligheten til å forandre på livstilførselen sin om man bare går inn for det. Ja, da må man slutte med dopen og ja man må slutte med prostitusjon så fremst man ikke har en kjip hallik over seg. Men de får da hjelp om de vil ha det, de har plasser som er åpne døgnet rundt med beredskap for å hjelpe om de vil det selv. Jeg sier ikke at ingen har lite penger i Norge, det jeg sier at ingen har lite i sammenligning til de andre ute i værden som ikke har NOE.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Så hun alenemammaen som blir nevnt over her er enten narkoman eller prostituert HI?! Tenk så vondt du ville hatt det hvis du måtte nekte dine egne barn å gå i bursdager pga dårlig råd..!!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Tja, hva skal man si til dette?!?! Latt være å kjøpe alt lørdagsgodt og alle bladene++++ !!!! Men nå finnes det jo mange som alltid "må lavære" dette fordi de ikke har råd! Det er mange her i dette land som faktisk bare har akkurat fra hånd til munn. Enig med anonym, her er det nok litt uvitenhet hos HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Hi her. Jeg har selv levd med veldig lite penger, kommer fra en familie som altid har hatt lite penger. Hun moren som ikke har nok til å spise seg mett bør vel gå til media med disse opplysningene da om det er så ille at de ikke har mat på bordet. Da hadde det blitt en annen dans med en gang tror nå jeg. For Norge vil rett og slett ikke ha på seg om det finnes noen som kan dokumentere det at man har lite med penger. Synes det er rart at hun skal ha så lite penger jeg da om hun jobber og ikke er full av lån. For man kan jo ikke regne med at man skal ha mye penger om mann ikke jopbber eller har tatt seg opp mye lån fra tidligere. Man vet jo at det skal betales tilbake. Så da må jeg jo som noen andre sa her tidligere la vær å sette barn til værden da når man vet man ikke har penger.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Hun alenemoren som jeg nevnte er overhode ikke prostituert eller narkoman. Men hun er ufør fordi hun har svulster i ryggraden som ikke kan oppereres bort ( som medfører visse lammelser ikroppen pga at det presse på nerver) Hun jobbet bare 50% da barna var små så derfor har hun ikke opparbeidet seg no penger. Mannen (pappan) døde i bilulykke da minstemann var 4 år. Barna hennes er nå 7 og 10 (tror jeg)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg kjenner ei som måtte ta av sparepengene fra sine barn og selge bilen før hun får hjelp fra sosialen,,, Selger hun bilen kommer hun seg ikke på jobb,,,,bor på landet så det er dårlig med buss...pluss at barna skal på skole og i barnehage,, Å hun kan ikke selge bilen å kjøpe rimeligere...for hun får ikke mere enn 4000,- for den bilen hun har... så billigere bil i den stand hun har ..det går ikke. Å sparepengene til barna skulle gå til konfirmasjon og div ting de må ha oppigjennom årene... Så det er laaangt i fra folk som har det bra her i Norge
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Hi her Vi har selv måttet bruke sparepengene til barna våre . På sosialen har jeg også gått og måtte også selge bil om jeg hadde det og bruke opp sparekontoen før jeg hadde rett til noe. Folk er for storforlangene og mange kaller seg fattige og blakk uten at man faktisk er det! Det er bare så lettvint å bruke for noen. Selvfølgelig finnes det unntak som virkelig har lite penger ufortjent og det er ikke de jeg sikter til!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 Hi her Vi har selv måttet bruke sparepengene til barna våre . På sosialen har jeg også gått og måtte også selge bil om jeg hadde det og bruke opp sparekontoen før jeg hadde rett til noe. Folk er for storforlangene og mange kaller seg fattige og blakk uten at man faktisk er det! Det er bare så lettvint å bruke for noen. Selvfølgelig finnes det unntak som virkelig har lite penger ufortjent og det er ikke de jeg sikter til! Tenk dere om og vær litt ærlige med dere selv da folkens
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 men internett har du råd til HI! Da er ikke du en av det vi virkelig kaller "fattigNorge"
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 HI: Du mener man må gå til media hvis man sliter med å forsørge seg selv og barna...? Da hadde det vært gud vet hvor mange oppslag hver eneste dag som så akkurat like ut!! Det er flere enn hun alenemoren som blir nevnt over her som sliter i hverdagen....!! Hvordan skal media hjelpe mener du egentlig..?!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Nå har ikke jeg lest alle innleggene her, men gud å provosert jeg blir! DET FINNES FATTIGDOM I NORGE!!! Det er ikke prat om den samme fatigdommen som er i u-land men den er relativ. Dette temaet kom jeg opp i på eksamen i samfunnskunnskap så jeg vet hva jeg snakker om Desverre husker jeg ikke eksakt tallene, men jeg tror det var noe sånt som 3-400 000 barn som lever under den relative fattigdosgrensen i Norge. Det er mange!!! Vi kan selvfølgelig ikke sammenligne det med fattigdommen i u-land, men disse barna har det ikke godt de heller. Når det er sagt, så var det en flott sak tv-aksjonen engasjerte seg i i år. Jeg er veldig glad for at de fikk inn så mye penger:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #21 Skrevet 22. oktober 2007 Hva med å heller bruke tiden på å hjelpe andre enn å la seg provosere av slikt??? Selv gikk mine barndomsår med å pante flasker for å få råd til brød og melk, men vi var ikke fattige. Vi hadde tak over hodet, en god seng og ligge i og mennesker rundt oss som vi var glade i. Tenk de som ikke har noen av delene???? Uff, la oss gjøre det vi, hver av oss kan for å hjelpe og heller glemme dem som ikke vil eller kan! Det er helt opp til oss selv! Og tenk HVA vi faktisk kan gjøre for en annen!!!!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 22. oktober 2007 #22 Skrevet 22. oktober 2007 Kjære HI: Dette fant jeg på Redd Barna sine sider: "Skjult nød og fattigdom i Norge? Finnes det fattigdom i et av verdens rikeste land? Ja, viser en rapport som Redd Barna nå legger fram. Drøyt 26 000 barn, eller 2,6 prosent, i alderen 0 til 17 år bor i hushold med inntekt under fattigdomsgrensen. - Noen av disse barna er fattige på en synlig, vond måte. De kan mangle både mat og klær i perioder. De som arbeider direkte med fattige i Norge, som Frelsesarmeen, Fattighuset og Kirkens Bymisjon, forteller at stadig flere barnefamilier ber om hjelp, sier generalsekretær Gro Brækken. For mange av barna er det uaktuelt å delta i fritidsaktiviteter som andre barn tar som selvfølge. De kan ikke være med i bursdager, på klasseturer eller andre fritidsaktiviteter fordi det koster penger. Konsekvensen er at disse barna blir utestengt fra det sosiale fellesskapet." Neida, det finnes ikke fattigdom i Norge!!!!!
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 22. oktober 2007 #23 Skrevet 22. oktober 2007 Hadde ikke tenkt til å svare egentlig, men. HI! Du er naiv! Du har vært fattig, JA det har du sikkert, men det finnes faktisk verre fattigdom her enn du ANER.. Det finnes folk som ikke har et HJEM... Det finnes barn som ikke får mat i norge også.. Men for all del din arrogante fitte, lukk øynene dine for virkeligheten, lev i din egen lille boble.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #24 Skrevet 22. oktober 2007 Media har skrevet om dette mange ganger. Eksempler som jeg fant i farten: http://www.aftenposten.no/kul_und/article2048705.ece http://www.ungogfri.no/v2.0//index.php?option=com_content&task=view&id=179&Itemid=1 http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/21/296461.html http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/17/295418.html http://fami.no/ http://www.dagsavisen.no/innenriks/article262388.ece osv osv Jeg googlet "fattig norge barn råd mat" og fikk 184000 treff!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #25 Skrevet 22. oktober 2007 Hi her. Tydelig at du ikke har fått med deg meningen av det jeg skriver her da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå