Gå til innhold

1.pp etter SA i sept.

Tjukkemagen *m/jente 1.mai*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig i gang igjen etter SA i september. Har ventet den "obligatoriske" perioden før ny pp. EL denne uka, jeg temper og tenkte ta EL tester i tillegg. Har en god følelse denne gangen! Ny jobb, og litt for mye tid her inne gjorde at jeg ble veldig stresset sist... (uten at jeg tror DET var årsaken til at jeg mistet.) Flere som har hatt SA og som er i gang igjen nå? Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tok å bli gravid etter SA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:) Jeg hadde en ma i sept. Ble oppdaget i uke 10, fosteret hadde vært dødt siden uke 6....

Har nå fått mensen igjen, så nå starter vi prøvingen!:) Ser ikke frem til å starte prøvingen egentlig..redd for at jeg kommer til å stresse utrolig mye... Ble gravid på første forsøk de to andre gangene, så håper det ikke tar lang tid denne gangen heller...

Har hørt om folk som har mistet som har blitt gravid igjen før de har rukket å fåmensen tilbake..men ogsåom folk som har prøvd i ett år ogto etter..Så det er veldig forskjellig tror jeg..

Krysser fingrene for at det klaffer på første forsøkmed oss begge!:) Masse masse lykke til!!:))

Skrevet

Vi er visst flere i samme båt. :) Mistet også i SA i september, og er nå i gang igjen med EL denne uke. Vi gjorde egentlig ikke noe for å "hoppe over" til første mens, men var bortreiste fra hverandre rundt den tiden jeg tror jeg hadde forrige EL, så det ble ikke noe da. Prøver igjen nå, og er også optimist. Gikk på første forsøk sist, og satser på at det går fort også denne gangen. Virker som om mange blir veldig fort gravide etter SA/MA, det var noe jeg leste MYE om dagene etter at jeg mistet. :)

Lykke til begge to, vi får krysse fingrene for hverandre!

Skrevet

Vi får håpe at vi blir fort gravide igjen alle sammen! Jeg er veldig spent nå i hvertfall. Har EL i dag. Sambo er veldig oppsatt på at det skal gå bra denne gangen, og spør til stadighet om det ikke er på tide for ham å "stille opp" (hihi). Ingen skal si han ikke engasjerer seg! Tror nesten det var tyngst fo ham da vi mistet også. Jeg har lovet meg selv, og ham, å ikke stresse så mye denne gangen.... Men jeg klarer ikke helt å holde meg unna BIM. Krysser fingre for dere jenter, og dusjer i babystøv fra dere som alt er gravide ;-)

Skrevet

Jeg er også i samme båt som dere. Og er i 1.pp denne måneden.. Mistet i sept, MA.

Så lykke til jenter!!!!

Skrevet

Jeg også hiver med med her. Hadde en MA i september og er nå i første pp. TR kom på besøk på mandag, så har nok ikke EL før ca 10 nov, og det er på bursdagen min :-). Begynte på pergo i dag, går til akupunktur en gang i uken.

Lykke til dere, vi får holde følge :-)

Skrevet

Hei Turva! Velkommen i "klubben" :-) Håper vi har hellet med oss ved neste forsøk. Jeg har en god følelse ;-)

Jeg bare lurer på hvor man kan ta akupunktur. Har lyst til å prøve, men vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg. Vil helst ha noen anbefalt, har nemlig aldri prøvd det før. Kan du anbefale noe sted!?

Skrevet

Jeg søkte på nettet, på 1881 etter akupunktører i Bodø, hvor jeg bor. Fant en ved Nordland Medisinske Senter som er fysioterapeut og akupunktør. Er kjempeførnøyd, har tro på det han holder på med. Han stikker nåler etter hvor man er i syklusen, før eller etter EL. Jeg begynte der i vår, hadde ca 8 behandlinger før spiren satt... og som dessverre ikke klarte å klore seg fast.. :-(

Jeg har også en god følelse :-) Og det er faktisk veldig godt å vite at her finnes flere i samme situasjon som man kan støtte seg til i vanskelige perioder.

Skrevet

Hei!

Jeg har nå hatt 3 aborter. Den første var en MA i uke 11 (nov 2006), det hadde vært dødt siden uke 6 eller 7. Fikk igjen mensen 5 uker etter at jeg mistet og ble gravid i 1pp. Mistet igjen i uke 7, fikk igjen mensen etter 5 uker igjen og ble også da gravid i 1pp. Gikk lykkelig rundt i hele sommer og trodde det var min tur:) Beste sommeren i mitt liv:) Fikk stor og fin mage! Den 17. sept. ble det stille i magen og Lille My ga opp.... Fødte henne den 20. sept. Det så ut til å være noe genetisk, men hun var en veldig fin liten unge. Sendte henne til obduksjon for å få et svar på hva som hadde skjedd med henne stakkar! I dag fikk jeg igjen mensen, 5 uker etter at jeg mistet Lille My.

Vi har tenkt å prøve igjen, men blir veldig rart om det går på første forsøk igjen. Mulig det hadde vært lurt å vente litt, men har ikke lyst til det heller.... Er i gang med utredning, så vi får høre hva gynekologen sier om saken!

Masse lykke til alle sammen!

Skrevet

Så trist å lese dette da, Engelen*Myogmamma!

Så forferdelig å måtte oppleve 3 aborter på relativt kort tid. Det er godt å lese at du er begynt med utredning.

Du kjenner kanskje selv når du/dere er klar til å prøve igjen, men det kan jo være lurt å vente litt. Det er jo både en fysisk og en psykisk påkjenning det du har gått igjennom nå.

Du får ha masse lykke til med utredningen og prøvingen videre. Neste gang får jeg håpe at spiren klorer seg fast hos deg.

Klem

Skrevet

Slenger meg på her jeg og.

Hadde SA i september, og fikk første mens nå på lørdag, så nå er det bare å prøve :)

Lykke til alle sammen.

Skrevet

slenger meg også på her. hadde ma i september og fikk første mens nå på fredag, 4 uker etter utskrapning. så nå er vi også i første pp igjen.

masse, masse lykke til alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...