Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 jeg fikke netopp verdens nydeligste sønn,Noah Leander,den 8.oktober kom han til verden:) det som er problemet mitt,er at jeg som mange andre har en barnefar som ikke er så snill.. og han mener at han skal ha Noah 50/50 når han er ett år. kan han kreve det når han bor 6-7 timers kjøretur unna? jeg har lest at han kan kreve samvær så klart,men han kan vel ikke komme og kreve å ha Noah med seg noen plasser uten å kjenne han? og hvor ofte over hvor lang tid må han ha samvær med Noah før man kan si at han "kjenner" han? han bor jo såpass langt unna at jeg ikke helt skjønner hvordan han kan få det til.. og i tillegg jobber han tre uker på og tre uker av som dykker. jeg kjenner ikke jeg har lyst å ta tlf hvis han ringer.. men da kan han vel bruke det "mot meg"? har bare ikke lyst å ha noe med han å gjøre,og aller minst se han igjen.. og jeg vet alle unger har rett til å vite hvem faren er og å bli kjent med han.. men han er IKKE en snill mann.. han slår ikke,men driver med psykisk terror.. og JA jeg burde tenkt på dette FØR jeg ble gravid med han.. men nå gjorde jeg nå ikke det.. og trodde på han da han lovte å forbedre seg.. og jeg angrer uanesett ikke på at jeg valgte å bære frem min nydelige sønn som alltid vil være det mest dyrbare for meg uansett:)
Gjest marie-s Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Her er det du kan fortelle barenfaren når han ringer: At du kan fortelle han om barnet, men samvær kan dere diskutere hos familevernskontoret. Jeg har selv vært der en gang og de steilet når faren forslo 50/50 deling om vi bodde en halv times kjøring fra hverandre og sa at de IKKE ville rådet noen til det, så kan du jo selv tenke hvordan det er med 6-7 timers kjøring. Det er heller ingen rett slik jeg har skjønt det som dømmer 50/50, for da skal det være et så godt samvær mellom foreldrene at det ikke var nødvendig å gå rettens vei. Men etter det jeg har skjønt så er ikke dette den første faren som har truet med dette bare for å vise muskler uten at de i det hele tatt har sjekket opp om det overhode er mulig så ta det med ro du og kos deg med babyen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 far her mente det samme når småen ble født. det frarådes regelmessige overnatting for barn under 1 år av barneværnet. barneombudet fraråder også 50/50 for barn under 3 år. det anbefalles ofte og hyppig samvær, helst vær dag i noen timer for spebarn. mannen på familievernkontroet (FVK) sa at det var SVÆRT viktig at far så barnet mins 1 dag i uka det første året. så jeg antar at om far ikke kan det hos deg får han heller ikke ta med barnet før da. og må ha samvær hos deg. mannen på FVK samenlignet 50/50 for barn under 3 år som og sende barna sine til en konsentrasjonsleir. det kan jo gå bra.... så du har ingen ting og frykte. bestill en time på FVK snakke med de. bestill en time til dere begge (du og pappaen) å se hva som sjer der. dette kommer til og gå bra! selv om det gjør vondt for deg nå. så kommer det til og gå bra. bare ikke gi deg.
Matja Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Men hvordan skal dette kunne gå i praksis da? 50/50 så langt unna? Skal barnet ta fly til skolen, eller? Tull og tøys fra ende til annen! Det må bf forstå! Men når det gjelder alt det andre, har du kanskje ikke så mye å stille opp med, eller? Jeg har egentlig ikke peiling, men du kan vel ikke nekte ham å se barnet sitt? (som sagt vet jeg ikke, så dette er egentlig like mye et spørsmål som jeg ønsker svar på ;-)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 om du ikke vil ha 50 50 så kan ikke retten idømme d..da blir d dømt 60 40, men d er jo også lite gunstig for barnet ditt...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 50/50 går om i fars hodet om han mener barnet kan ha 2 barnehager. eller 1 hos mor og fri hos han siden han sansynligvis jobber 3 uker på og 3 uker av. men sånn blir det ikke. http://aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå