Gå til innhold

Tror der ehan slipper verneplikt pga pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal snrt på sesjon, og skal bruke sin polleallergi til å slippe...må si og han er en frisk fyr, i god fysisk form, men dog en smule lat....Hva skal til for å slippe? jeg syns ungdommen sipper for lett unna. Jeg tror faktisk jeg ville vurdert førstegangstjeneste hvis jeg fikk velge om igjen..Han får jo allergitabl. om våren/sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal man slippe pga. noe slikt? Det finnes da gode medisiner å ta.. De fleste lever da helt som normalt med pollenallergi.

Hvis alle skal sluntre unna så enkelt, så blir det ingen igjen til slutt, for alle har vel "et eller annet"..

Skrevet

Ja, nettopp! Alle er jo syk i dagens samfunn.. Friske flotte gutter i sin beste alder. Han må jo ikk enødvendigvis ut i bushen en gang. De greier nok alltids å plassere han et sted der han ikke er i kjempekontakt med gress, bjørk, osv...flyvåpenet eller hva det heter...

Jeg kjenner jeg blir så sint, når ikke de hjemme en gang prøver å pushe på han lit! Han er ikke mer plaget enn at han spiller golf på en golfbane som er nyklipt hele tiden, hver dag, hele våren, smmeren og høsten...

Skrevet

HAr han skikkelig uflaks så omplaserer de han bare og fritar han fra alle ting som er i skog og mark. Så må han jo bare være på basen og gjøre kjedelig forfallende arbeid.

Vet om en del som har prøvd å spille på "jeg har så dårlig rygg kortet", og de har angret bittert i ettertid da de må vere i leiren og alle de andre får reise på turer og ha det sosialt...

Selvfølgelig mange som også får slippe meilitæret med disse unnskuldningene, men det kommer helt ann på om de behøver folk eller ikke akkurat der og da.

Skrevet

Nei, han slipper nok ikke unna.

Til og med de som har nedsatt hørsel må i førstegangstjeneste. De blir gjerne satt til å vaske toaletter og sånt har jeg hørt.

Du kan jo nevne for ham at hvis han prøver seg, kan han bli do-vasker i ett år..?

Kanskje han da ikke er så plaget med allergi likevel :oD Haha

Skrevet

gubben skal ikke inn, men det er grunnet sterk pasifisme.

Hadde jeg vært 18, i god form og ikke hatt barn, tror jeg med dagens erfaringer jeg hadde tatt utdannese i marinen eller noe.

Skrevet

Håper ikke det skal være nok for å slippe!?

Syns han ikke det er flaut å evt få merkelappen udyktig? Hvis jeg var arbeidsgiver og fikk en sånn fyr på intervju, ville han ikke fått jobb hos meg.... Da ville jeg automatisk tenke i mitt stille sinn at han var en unnasluntrer. Vet at det er en del arbeidsgivere rundt om kring som tenker sånn. Og hva hvis han kunne tenke seg en jobb hvor de ser på om han har vært i forsen eller ikke? Der glapp drømmejobben...

Broren min var svært dårlig av pollen allergi, og han gjennomførte førstegangstjenesten uten problemer - og dessuten tror jeg de fleste unge har både godt av å tjenestegjøre, i tillegg til at man kan vokse en god del på det. De fleste har det faktisk ganske ålreit i forsvaret også, og tenker tilbake på det som en fin og morsom tid.

Hilsen løytnanten;

Skrevet

Ha ha ha, nei han slipper nok ikke unna pga av pollenallergi nei.

Det er masse han kan gjøre som holder han langt unna busker og gress.

Med mindre han er så dårlig at han må leve i en plastikkboble da....

Skrevet

Mannen min er kjempeallergisk mot pollen og slikt, han har gjennomført verneplikten sin han. Var ikke tema heller det, da. Eneste han måtte til utredning av hjertet pga mange ekstraslag. Men var ikke farlig, så...

Synes også det virker relativt enkelt å slippe verneplikten... hvertfall ut fra det jeg har hørt...

Skrevet

Svogeren min slapp pga dårlig hørsel. Tror hvertfall det var årsaken. Han hadde reist inn og alt, men ble hjemsendt pga hørselen...

Skrevet

Det spørs jo selvfølgelig hvor plaget han er, og hva han er allergisk mot. Jeg kjenner flere som er sterkt plaget av pollenallergi om våren/sommeren, og bestevenninna mi er en av de.

Hun reagerer derimot ikke på gresspollen, så om hun flyr rundt på en nyklipt golfbane vil ikke ha noen betydning på hennes allergi. La bare merke til at du brukte golfbane som eksempel;o)

Broren min på den annen side reagerer på all pollen som finnes tror jeg;p Da er han sterkt plaget både med astma og allergi fra mars/april og frem til august/september.

Skrevet

niks det tror jeg ikke. lillebrorsan har kraftig KRAFTIG pollenallergi, dårlige knær, hudreogfnørten matallergier og dårlig syn - slapp ikke unna av den grunn... (nå ønsket han å gjennomføre førstegangstjenesten da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...