Gå til innhold

Studenter: permisjon eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg går andre året av treårig utdanning nå, og venter barn i mars. planlegger å fullføre på vanlig tid, ikke ta permisjon annet enn akkurat rundt fødselen.

vi har ikke så veldig mye obligatorisk undervisning og regner med at jeg kan ha med barnet på skolen når jeg må dit. er det dager hvor det blir vanskelig, feks. framlegg, praksis o.l., må pappaen være hjemme evt. ha annen barnevakt.

alle andre i klassen min som får barn velger å ha permisjon...

lurer derfor på hva dere andre her inne skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=)

jeg går siste året på min utdanning, men velger å ta permisjon-selv om det bare er noen måneder igjen.. dumt vil noen si, menmen:) denne tiden er så dyrbar:)

en av grunnene til at vi velger å ta permisjon er at vi har råd til det, hadde vi ikke hatt det hadde vi ventet.

mitt råd til deg er å gjøre det DU føler for..:) jeg føler for å ha permisjon, og derfor tar jeg det:)

Lykke til hva enn du gjør:)

Skrevet

Jeg vil bare gå ned et halvt år, fordi de som er et helt år etter meg i studieprogresjon følger en helt annen læreplan. Så det vil jeg unngå så sant jeg kan.

Nå blir jeg sykemeldt de siste 3 mnd av svangerskapet, så det betyr at jeg må begynne på igjen etter 3 mnd. Tror nok det er greit å ta seg litt fri de første ukene i alle fall, kjenner en del som har gått rett på, og det har vært fryktelig tungt. Så er jo medisinstudiet et kanskje over gjennomsnittet krevende studie også, da. Kan godt hende at det går bedre å kjøre på dersom man studerer noe litt mer "normalt".

Mannen min tar permisjon fra april, da jeg begynner på igjen for fullt. Det er veldig greit for meg, da kommer han opp på skolen med jenta, slik at jeg kan amme, men likevel følge undervisningen. Og jeg har tenkt å få lest mest mulig nå mens jeg er sykemeldt, så det ikke blir så hardt å begynne på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...