Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hei Snuppa mi er 7 mnd og har kun strekt seg 1,5cm på 2 mnd!! er nå 65,5 cm, og jeg og mannen min er ikke særlig korte heller (174) Mistenker at kanskje målingene av lengde kan være litt feil, for hun veier igrunn ganske ok : 7860 gr og hs mente at hun burde se litt tykkere ut dersom målingene var riktig.... Hun har også litt liten fontanelle, er nå 42,6 i h.omkr. opp 0,7 cm på 1 mnd Flere som har erfaringer med slikt? Kommer til å dra for å måle og veie igjen om 1 mnd, og har fått ekstra sjekk i desember hos hs.
Ouagadougou Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Min datter har flatet ut på kurvene, er nå 11 mnd. Hun lå ett hakk over gjennomsnittet, nå ligger hun ett hakk under. Hun la godt på seg frem til hun var 6 mnd, deretter har hun ikke vokst så veldig mye. Veide 8 kg når hun var 6 mnd, nå veier hun 8.64. Hun har vokst en del i lengden, men forrige mnd hadde hun f.eks bare vokst 1 cm på 2 mnd (var til ekstra kontroll nå, nå var hun 2.5 cm lengre - det er ganske mye på 1 mnd!). Så det kan jo gå litt i rykk og napp hos datteren din. Samme med hodeomkrets. Fra 8-10 mnd hadde hun bare gått opp 0.3, men nå har hun gått opp 0.9 cm på en mnd. Hmmm, begynner å lure på om hs har hatt feil målebånd... Vi skal til en legesjekk med hun for sikkerhetsskyld - hos oss er det det at hun har flatet ut på vekten som er problemet. Hs mente egentlig at det ikke var særlig grunn til bekymring. Allmenntilstanden er god, og hs har hele tiden ment at det er aktivitetsnivået hennes som gjør det. Men likevel, det er jo vanlig at 11 mnd gamle babyer er aktive. Har hun følgt kurven sin eller? I såfall er det jo ingen grunn til bekymring. Hun høres jo litt kort ut (min jente var ca 69 på den tiden), men ikke spesielt liten egentlig. Ikke så gøy når de ikke legger på seg så mye som vi håper, små mammahjerter blir jo litt bekymret da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå